Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:19:53 GMT

پیش بینی برداشت ۳۰۰۰ تن زیتون در جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۱۸۹

پیش بینی برداشت ۳۰۰۰ تن زیتون در جنوب استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت ۳۰۰۰ تن زیتون در جنوب کرمان خبرداد و گفت: این میزان محصول از ۱۷۳۱ هکتار باغات برداشت می شود.

صادق حسین زاده در گفت و گو با ایسنا سطح زیرکشت باغات زیتون در جنوب استان کرمان را  حدود ۲۱۴۳ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۴۱۲ هکتار غیربارور و ۱۷۳۱ هکتار بارور است که بیشترین سطح زیر کشت زیتون در جنوب استان کرمان در مناطق کوهستانی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بویژه بخش جبالبارز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فصل برداشت زیتون افزود: برداشت زیتون کنسروی از اواسط مردادماه و زیتون روغنی از اواسط آبان ماه شروع می‌شود و تاپایان دی ماه ادامه دارد.

حسین زاده برداشت متوسط از هر هکتار را ۲۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط ۲۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می گردد که پیش بینی می شود از سطوح بارور حدود ۳۰۰۰ تن محصول برداشت شود که از این مقدار حدود ۶۰۰ تن جهت تهیه کنسرو به کارگاه های فرآوری زیتون مستقر در جیرفت و خارج از استان منتقل و فراوری می شود و مابقی پس از رنگ گیری و در مرحله رسیدگی کامل (اواسط آبان تا پایان دی ماه) به منظور استحصال روغن برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان  جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود از ۲۴۰۰ تن محصول برداشت شده حدود ۳۸۴ تن روغن استحصال و روانه بازارهای مصرف گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جنوب کرمان برداشت زیتون زیتون در جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی