Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدئوهای متعددی از شلیک های مداوم با اسلحه های اتوماتیک در آسمان بغداد ثبت شده است؛ در برخی از ویدئوهای منتشر شده به وضوح استفاده از تیربارهای سنگین ۱۲.۷ میلی متری دوشکا و ۱۴.۵ میلی متری دیده می شود.

سرویس جهان مشرق _ از روز گذشته و پس از اعلام کناره گیری رهبر جنبش صدر از دنیای سیاست، هواداران این جنبش با همراهی نمایندگان مستعفی جریان صدر در مجلس عراق، اقدام به تجمع در خیابان های بغداد و سایر شهرهای عراق نظیر بصره، العماره و سماوه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت عراق به دلیل شرایط فوق العاده امنیتی، در برخی مناطق اعلام حکومت نظامی کرده و در تمامی خاک کشور تعطیل رسمی اعلام شده است.

معترضین به مانند تجمعات قبلی، بلافاصله حرکت خود را به سوی منطقه سبز بغداد و کاخ ریاست جمهوری و سایر اماکن اداری و دولتی عراق آغاز کردند که با واکنش پلیس و نیروهای امنیتی این کشور همراه شد که با استفاده گاز اشک آور تلاش کردند تا مهاجمین را متفرق کنند.

در پاسخ برخی شبه نظامیان عضو جریان صدر شروع به استفاده از اسلحه و شلیک به سوی نیروهای امنیتی عراق کردند؛ متاسفانه در درگیری‌های عصر روز گذشته تا کنون ۲۰ شهروند عراقی کشته و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شده اند. این در حالی است که پلیس و نیروهای امنیتی عراق تلاش می کنند تا بدون استفاده از سلاح گرم، آشوب های رخ داده را کنترل کنند اما از اواخر شب گذشته، آشوبگران رسما به استفاده از تسلیحات سنگین و نیمه سنگین در خیابان های بغداد روی آورده و چهره شهر را به جنگ خیابانی تمام عیار تبدیل کردند.

ویدئوهای متعددی از شلیک های مداوم با اسلحه های اتوماتیک در آسمان بغداد ثبت شده است؛ در برخی از ویدئوهای منتشر شده به وضوح استفاده از تیربارهای سنگین ۱۲.۷ میلی متری دوشکا و ۱۴.۵ میلی متری ضد هوایی در محیط شهری دیده می شود که مشخصا دیگر ارتباطی به حرکت خودجوش یک شهروند عادی نداشته و مستقیما از سوی سازمان نظامی وابسته به جنبش صدر انجام شده است.

در برخی تصاویر دیگر نیز شبه نظامیان طرفدار این جنبش با شلیک کور راکت اندازهای ضد زره RPG۷ به سمت محیط شهری بغداد، جان غیر نظامیان عراقی را مستقیما به خطر می اندازند.

صبح امروز نیز تصاویر عجیبی از استفاده نیروهای صدر از خمپاره انداز برای حمله به منطقه سبز بغداد منتشر شده است؛ مشخصا چنین اقداماتی ارتباطی با درگیری میان گروه های سیاسی عراقی نداشته و اقدامی علیه نیروهای امنیتی عراقی محسوب می شود که برای تامین امنیت ساختمان های دولتی در منطقه سبز بغداد مستقر شده اند.

به روزرسانی می‌شود ...

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت عراق بغداد کاخ ریاست جمهوری بصره مجلس عراق منطقه سبز بغداد مقتدی صدر اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای امنیتی میلی متری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست

شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید از کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، در حملات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت».

این در حالی است که پیشتر نتانیاهو مدعی شده بود که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس است که به آزادی همه اسرای اسرائیلی در غزه منجر خواهد شد!

الضغط العسکری أدی إلی مقتل عشرات الأسری الذین بأیدینا وحرم البقیة من الاحتفال بعید الفصح مع أعزائهم הלחץ הצבאי הוביל להרג עשרות השביויים שביידנו ומנע משאר השבויים לחגוג הפסח עם יקריהם #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند