Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:09:56 GMT

رئیس‌جمهور بارها بر اجرای قوانین تاکید کرده است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۲۵۷

رئیس‌جمهور بارها بر اجرای قوانین تاکید کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله توسلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۸ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: مجلس در دو سال گذشته توانسته قوانین خوبی را تصویب کند که در ساماندهی زندگی و معیشت مردم نقش داشته باشد.

وی متذکر شد: ما قوانین خوبی برای لغو تحریم‌ها و صدور مجوزهای کسب و کار تصویب کردیم و در زمینه نظارتی هم اقدامات خوبی انجام شده است که مهم‌ترین آن‌، تهیه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش‌های نظارتی دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس باید مورد توجه قرار گیرد. همکاران ما در دیوان ماه‌ها برای تهیه گزارش از وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت قبل و فعلی زحمت کشیدند و سوال بنده از همکارانم در مجلس این است که آیا این گزارش‌ها را مطالعه کرده‌اند؟ اگر قرار است ما قانونی را در مجلس تصویب کنیم و اجرا نشود، خودمان را سرکار گذاشته‌ایم.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش دو ماهه دیوان محاسبات درباره اجرای بودجه به دست ما رسیده که بر اساس آن، متأسفانه از ۱۷ احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ تنها ۴ مورد اجرا شده است. بسیاری از آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هنوز تهیه یا اجرا نشده است. این موضوع در مورد احکام قانون برنامه ششم توسعه نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به بررسی طرح بانکداری اسلامی در صحن علنی، گفت: ما در مجلس به دنبال تصویب قانونی برای بانک مرکزی هستیم، اما اگر قرار است این قانون اجرا نشود چرا ما باید این همه برای آن وقت صرف کنیم؟ باید مشخص شود که چرا قوانین اجرا نمی‌شود. ۶ ماه از سال می‌گذرد و اگر قرار باشد آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی قوانین تهیه و اجرا نشود، قانون‌گذاری بی فایده است.

توسلی بیان کرد: تدوین برنامه هفتم توسعه نیز را در دستورکار خواهیم داشت و اگر قرار باشد به همین شکل آن را تصویب کنیم و اجرا نشود، نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: وظیفه دیوان محاسبات تهیه گزارش است و گزارش‌ها بر اساس زمان‌بندی مشخص در زمان بودجه نویسی و مباحث نظارتی تهیه شده است. هیئت رئیسه مجلس و همه نمایندگان هم وظیفه دارند که بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما بر همین اساس جلسات روز سه شنبه صحن علنی را به نشست‌های نظارتی اختصاص دادیم. قوانین حتماً باید اجرا شوند. رئیس جمهور نیز بارها بر اجرای قوانین تاکید داشته است، ما باید کمک کنیم که کار در این سیستم بروکراسی انجام شود.

کد خبر 5576903 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم قانون بودجه 1401 محمد باقر قالیباف صحن مجلس مجلس شورای اسلامی صحن مجلس بانکداری اسلامی دولت سیزدهم بانک مرکزی حسین امیرعبداللهیان آیت الله ناصری کمیسیون اقتصادی سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران هفته دولت علی بهادری جهرمی مهرداد بذرپاش مجلس شورای اسلامی اجرا نشود اگر قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متحده به عربستان سعودی و مطرح شدن طرح تازه برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها، کاخ سفید روز دوشنبه دهم اردیبهشت در بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور مصر و امیر قطر خبر داد.

به گزارش انتخاب، بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است