Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل کارخانه آلومینای جاجرم از افزایش یک هزار و ۶۰۰ تنی تولید پودر آلومینا در این واحد تولیدی طی ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد.

امیر تردال در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزان تولید پودر آلومینا طی ۵ ماه نخست سال جاری به ۱۷۱ هزار تن رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که میزان صادرات این محصول طی امسال به سایر کشورها چه میزان بوده است؟ گفت: از آنجاییکه آلومینای جاجرم تنها تولیدکننده و تامین کننده پودر آلومینا در کشور است، تمام محصول تولیدی در داخل مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردال افزود: در حال حاضر شرکت آلومینای جاجرم در حال اجرای طرح های توسعه ای به منظور افزایش تولید پودر آلومینا است اما چالشی که بر سر راه آن است تامین مواد اولیه یعنی بوکسیت است.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه فعالیت های بخش خصوصی در صنعت آلومینیوم هستیم و هم اکنون ۱۰ درصد بوکسیت مورد نیاز ما از معادن بخش خصوصی تامین می شود و تمام تلاش ما این است که در این راستا بتوانیم به افزایش بوکسیت پر عیار دست پیدا کنیم.

تردال بیان کرد: با توجه به فقر معدنی کشور در تامین بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم، استفاده از خاک‌های بوکسیت کم‌عیار با دانش بومی به عنوان راهکاری دانش‌بنیان در دستور کار است.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور سالیانه ۷۰۰ هزار تن است و برای تولید آن نیازمند استفاده از ۱.۴ میلیون تن پودر آلومینا هستیم که اکنون فقط ۲۵۰ هزار تن آن در داخل کشور تولید و بقیه از خارج تامین می‌شود.

تردال تصریح کرد: ایران کشوری فقیر در ارتباط با دارا بودن منابع بوکسیت پر عیار است به همین دلیل به دنبال انجام فعالیت های دانش بنیان برای پرعیارسازی بوکسیت از بوکسیت های کم عیار هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارخانه آلومینای جاجرم پودر آلومینا بوکسیت خراسان شمالی تولید پودر آلومینا آلومینای جاجرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است