Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@21:17:23 GMT

پرتاب موشک غول‌پیکر SLS ناسا به کره ماه متوقف شد!

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۵۶۹

پرتاب موشک غول‌پیکر SLS ناسا به کره ماه متوقف شد!

موشک غول پیکرSLS ناسا که دیروز قرار بود یک کپسول بدون خدمه را در قالب مأموریت آرتمیس ۱ به کره ماه بفرستد، به دلیل مشکلی که در یکی از موتورهای اصلی موشک شناسایی شد،‌ متوقف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ناسا تلاش برای پرتاب موشک غول پیکرSLS ناسا و مأموریت آرتمیس 1 خود را در روز دوشنبه به دلیل مشکلی که در یکی از موتورهای اصلی موشک شناسایی شده بود، پس از اینکه تیم‌های پرتاب شروع به پر کردن مخازن سوخت هسته موشک با پیشرانه‌های اکسیژن مایع و هیدروژنی فوق‌العاده خنک‌شده کردند، متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموریت آرتمیس 1 قرار بود موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) و یک کپسول بدون سرنشین اوریون را در یک سفر تقریباً 40 روزه به دور ماه بفرستد.

شمارش معکوس حدود 40 دقیقه قبل از زمان پرتاب متوقف شد زیرا موشک 32 طبقه و دو مرحله‌ای SLS و کپسول خدمه آن Orion در انتظار بلند شدن از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا بودند.

آرتمیس I، موشک سنگین باربری سیستم پرتاب فضایی ناسا حامل فضاپیمای اوریون، در سکوی پرتاب 39-B در مرکز فضایی کندی، فلوریدا، 28 اوت 2022 قرار دارد. /CFP

ناسا تاریخ پرتاب جدیدی را اعلام نکرد اما اعلام کرد که اولین فرصت پرتاب پشتیبان موجود برای جمعه، 2 سپتامبر تعیین شده است. اینکه آیا آژانس به آن تاریخ پایبند است یا خیر، بستگی به این دارد که مهندسان با چه سرعتی می‌توانند مشکل موتور را حل کنند. تاریخ پرتاب بعدی دوشنبه 5 سپتامبر است.

اولین سفر SLS-Orion شروع برنامه بسیار تحسین‌شده آرتمیس ناسا و جانشین مأموریت‌های ماه‌های آپولو در دهه‌های 1960 و 1970 است.

SLS که به عنوان قوی‌ترین و پیچیده‌ترین موشک در جهان شناخته می‌شود، بزرگترین سیستم پرتاب عمودی جدیدی است که آژانس فضایی ایالات متحده از زمان پرتاب موشک Saturn V در طول آپولو ساخته است.

اگر دو مأموریت اول آرتمیس با موفقیت انجام شود، ناسا قصد دارد فضانوردان را به ماه بازگرداند، از جمله نخستین زنی که قدم بر سطح ماه در اوایل سال 2025 می‌گذارد. آخرین انسانی که روی ماه قدم گذاشت، تیم دو نفره فرود آپولو 17 در سال 1972 بود که به دنبال 10 فضانورد دیگر طی پنج مأموریت قبلی که با آپولو 11 در سال 1969 آغاز شد.

برنامه آرتمیس به دنبال ایجاد یک پایگاه طولانی مدت در ماه به عنوان پله‌ای برای سفرهای فضانوردان بلندپروازانه‌تر به مریخ است، هدفی که مقامات ناسا گفته‌اند دست کم تا اواخر دهه 2030 طول خواهد کشید.

پرتاب موشک غول‌پیکر SLS ناسا به کره ماه، علی‌رغم برخورد صاعقه!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناسا ناسا موشک غول SLS ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد خبر 749655

دیگر خبرها

  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات