Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، پارلمان عربی در بیانیه ای تمام نیروها و طرف های سیاسی در عراق را به خویشتنداری، عدم تنش، درنظر گرفتن مصلحت ملی عراق و توقف خشونت و خونریزی دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است که گفت وگوهای سازنده و حفظ روند مسالمت آمیز سیاسی بر اساس قانون اساسی راه صحیح محافظت از جمهوری عراق و مردم شریف این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارلمان عربی همچنین بر اهمیت بازگشت آرامش به عراق و گفت وگوی تمام گروه های سیاسی و تحمل مسئولیت ملی در شرایط کنونی تاکید کرد.
در پایان این بیانیه با تاکید بر منافع ملت و حفظ روند سیاسی عراق آمده است که ثبات و امنیت این کشور جزء لاینفک امنیت و ثبات منطقه است.

پیش از این نیز اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی طرف های عراقی را به خویشتنداری دعوت کرده بودند.

آیت الله "سیدکاظم حائری" از مراجع بزرگ شیعیان عراق دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از مقام مرجعیت شیعیان عراق به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی کناره گیری کرد. ایشان پس از آیت الله محمد سید صدر (پدر مقتدی صدر) یکی از مراجع مهم شیعیان عراق بود.

آیت الله سید کاظم حائری در این بیانیه همچنین از مردم عراق خواست که وحدت کلمه خود را حفظ کنند و راه را بر اجرای پروژه‌های استعماری و صهیونیستی برای ایجاد فتنه ببندند و برای پایان دادن به «اشغالگری خارجی به خصوص آمریکایی» تلاش کنند.

وی همچنین خطاب به فرزندان شهید آیت الله سید محمد صدر تصریح کرد: فرزندان شهیدان صدر باید بدانند که علاقه به آن شهید کفایت نمی‌کند، بلکه باید با عمل صالح و پیروی واقعی از آموزه‌های آنان باشد و صرف ادعا یا وابستگی کافی نیست.

در این بیانیه تأکید شده که هرکس به نام شهیدان صدر در پی تفرقه در میان شیعیان و ملت عراق باشد یا به نام آنان خود را متصدی رهبری سازد بدون آنکه از اجتهاد یا دیگر شرایط رهبری شرعی برخوردار باشد «در واقع صدری نیست هرچند مدعی آن باشد یا به آنان منتسب شود».

به دنبال این موضوع، "مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق از فعالیت‌های سیاسی، کناره گیری کرد و طرفدار جریان وی به کاخ ریاست جمهوری عراق در منطقه سبز بغداد یورش بردند و ساعاتی بعد و پس از تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری، طرفداران مقتدی صدر عقب نشینی از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند.

براساس آخرین گزارش های بامداد امروز منابع بیمارستانی عراق، در جریان درگیری های شب گذشته تا بامداد امروز در بغداد و برخی دیگر از مناطق عراق بین آشوب طلبان و نیروهای امنیتی عراق ۲۰ نفر کشته شدند. این درحالی است که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را به ترتیب ۱۵ و ۳۵۰ نفر اعلام کرد.

برخی منابع بیمارستانی گفتند که این افراد در جریان درگیری نیروهای نظامی وابسته به مقتدا صدر با نیروهای امنیتی در منطقه‌ سبز بغداد کشته شدند.

رسانه های وابسته به نیروهای مقاومت عراقی بامداد امروز (سه شنبه) از شلیک راکت آر. پی. جی توسط اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر به سمت منطقه سبز در بغداد خبر داده بودند. آشوب طلبان شب گذشته تا بامداد امروز همچنین به تعدادی از مقرهای شماری از احزاب و دفاتر گروههای مقاومت عراقی حمله کردند.

شبکه «الجزیره» قطر بامداد امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکراتی میان مقام‌های دولتی، سران چارچوب هماهنگی گروه های شیعه و جریان صدر آغاز شده است.

این منابع که نام یا سمت‌شان فاش نشده، به این شبکه قطری گفته‌اند که مذاکرات کنونی برای بررسی حصول توافقی برای برقراری آتش‌بس در منطقه سبز بغداد و خاموش کردن فتنه در این کشور است.

311311

کد خبر 1667986

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق بامداد امروز منطقه سبز سبز بغداد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود