Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی معتمدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تن لیمو ترش تولید می‌شود.

 وی بیان کرد: در باشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گرمسیری وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار لیمو ترش و مابقی مرکبات هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی پور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شود.

 وی گفت: امسان به دلیل سرمازدگی که در اوایل فروردین ماه به وجود آمد آسیب هایی به درختان لیمو ترش باشت وارد شد که باعث کاهش برداشت در سال جاری شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: قیمتی که در حال حاضر باغداران برای فروش دارند در بخش اقتصادی به صرفه نیست و نسبت به قیمت اصلی فروش محصول شان کمتر است.

 معتمدی پور بیان کرد: در همین راستا به دلیل تعادل قیمت فروش لیموترش سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی وارد عرصه شده و برنامه خرید لیمو از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی افزود: در حال حاضر خرید محصول لیموترش و باغداران به صورت توافقی صورت می‌گیرد، خریدی که در آن امکان ارائه این محصول به کارخانجات وجود دارد ولی این خرید شاید برای برخی از کشاورزان به صرفه نبوده و به همین دلیل تلاش می کنیم از طریق وزارتخانه و نمایندگان مردم و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی کشور بخشی را به عنوان خرید حمایتی انجام دهیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: تا زمانی که قیمت لیموترش به سطحی برسد که از لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی برای کشاورزان شود این اقدام را انجام خواهیم داد.

 وی افزود: در باشت افزون بر ۵۰۰ بهره بردار لیموترش فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس لیموترش رییس سازمان جهادکشاورزی معتمدی پور باشت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در همین هفته گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، یحیی شفیعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین گوشت در استان یزد اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزیع شده و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است.

شفیعی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰,۰۰۰ تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

کد خبر 749186

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد