Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:28:51 GMT

سرانه مصرف گوشت در همدان ۱۰.۹۵ کیلوگرم است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۷۹۳

سرانه مصرف گوشت در همدان ۱۰.۹۵ کیلوگرم است

ایسنا/همدان مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد: سرانه مصرف سالانه گوشت در استان همدان ۱۰.۹۵ کیلوگرم است که در پنج ماهه نخست سال ۷۹۳۰ تن مصرف شده که نرمال است.

علی خدارحمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۴۲۲ رأس دام سنگین و سبک در استان همدان، افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۱۵ رأس دام سبک و ۳۳۷ هزار و ۷۰۷ رأس دام سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استان همدان ۴.۵ درصد از تولید دام سنگین، ۲.۷ درصد دام سبک و ۰.۷ بز کشور را دارد، ادامه داد: در حدود ۹۱۸ واحد صنعتی پرورش دام سبک و سنگین و در حدود ۴۴ هزار واحد سنتی در سطح استان همدان وجود دارد. 

خدارحمی در ادامه با بیان اینکه قیمت گوشت متعادل است و زیاد بالا نیست، اظهار کرد: سرانه مصرف سالانه گوشت در استان همدان ۱۰.۹۵ کیلوگرم است و در پنج ماهه نخست سال ۷۹۳۰ تن مصرف شده که نرمال است و نسبت به سشیرال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات دام یک تصمیم کشوری برای حمایت از دامدار است، تصریح کرد: در استان همدان صادرات دام آغاز نشده است به طوریکه شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید دام‌های پرواری از دامداران می‌کند تا در صورت نیاز وارد چرخه مصرف شود و از گوشت‌های وارداتی و برزیلی استفاده نشود.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان در بخش دیگری بیان کرد: سال گذشته تولید گوشت در استان همدان ۳۱ هزار و ۸۰۰ تن بوده به طوریکه رتبه نهم را با تولید ۳.۵ درصد به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: پلاک‌گذاری دام‌ها از سال ۹۸ آغاز شده و طی این مدت، دو میلیون و ۷۶۰ هزار رأس دام سبک و سنگین پلاک‌گذاری شده و همدان وضعیت خوبی در این زمینه دارد اما سامانه دامپزشکی در زمینه دام‌هایی که حذف می‌شوند، هنوز راه نیفتاده است.

خدارحمی در ادامه درباره نهاده‌های دامی مطرح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکل توزیع نهاده‌های دامی نداریم و با توجه به اینکه فصل برداشت است، قیمت پایین‌تر آمده و دامداران می‌توانند با مراجعه به سامانه با قیمت نیمایی، نهاده خود را خریداری کنند.

وی گفت: در پنج ماهه ابتدای سال ۱۰ هزار و ۶۹۰ تن نهاده جو، ۲۰ هزار و ۹۳۰ تن ذرت دانه‌ای، ۷۰ هزار و ۸۲ تن کنجاله، ۱۰ هزار و ۷۶ تن کلزا و ۱۷هزار و ۱۰۲ تن سبوس به دامداران داده شده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: تولید شیرخام در استان ۳۴۶ هزارتن و سرانه مصرف آن در حدود ۱۱۹.۷ کیلوگرم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گوشت قرمز جهاد كشاورزي دام دام سبک نهاده های دامی شير استان همدان سرانه مصرف دام سبک امور دام رأس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری