Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه الجزیره گزارش داد که در اثر درگیری ها در داخل منطقه سبز بغداد تاکنون ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه های عراقی، در شرایطی که بامداد امروز منابع عراقی از مذاکرات چارچوب هماهنگی و جریان صدر در راستای توقف درگیری ها در منطقه سبز بغداد خبر داده بودند، شدت درگیری ها در این منطقه همچنان در حال افزایش گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شبکه الجزیره گزارش داد که در اثر درگیری ها در داخل منطقه سبز بغداد تاکنون ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.   این شبکه به نقل از یک منبع بیمارستانی در عراق اعلام کرد که از بین زخمی ها۱۱۰ نفر از نیروهای امنیتی عراق هستند.   الجزیره همچنین از پرتاب چهار فروند موشک به داخل منطقه سبز بغداد خبر داد.   در همین رابطه، منابع عراقی گزارش دادند چارچوب هماهنگی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را متهم کرده است با سوء استفاده از بحران کنونی تلاش دارد که در سمت خود باقی بماند.   منابع عراقی همچنین گزارش دادند که پس از درگیری هواداران جریان صدر با نیروهای امنیتی در بغداد و برخی دیگر از مناطق عراق، وضعیت دیگر استان‌ها نیز وخیم شده است.   منابع عراقی همچنین اعلام کردند که در اثر این درگیری ها برای نخستین بار شهر کاظمین از زائران خالی شده است. همچنین تصاویر منتشر شده از کربلا نشان می دهد که برای نخستین بار در سال های اخیر حرم مطهر امام حسین (ع) خالی از زیارت کنندگان شده است.   برخی منابع نیز صحنه کنونی در عراق را مشابه جنگ داخلی توصیف کرده و درباره ادامه این وضعیت هشدار داده اند.   بنابراین گزارش، وضعیت فعلی اوضاع امنیتی متزلزل و بحرانی است و عراق با بحرانی واقعی روبرو است. منابع آگاه اعلام کرده اند که این بحران امنیتی است در دو دهه گذشته در عراق بی سابقه بوده است.   در تحولی دیگر، ساختمان حشدشعبی در نجف اشرف بامداد امروز هدف حمله قرار گرفت.   حیدر العبادی نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: جنگ بی فایده ای را که نه خدمتی به میهن می کند و نه از شهروندان محافظت می کند، متوقف کنید و به ندای عقل، وجدان و دین گوش فرا دهید.     بیشتر بخوانید:   مقتدی صدر از صحنه سیاسی عراق کناره گیری کرد

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه سبز بغداد درگیری ها منابع عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات زیر گیری در شمال کرانه باختری خبر داد.

بنابراین گزارش، مجری این عملیات پس از زیر گرفتن یک نظامی زن صهیونیست از محل دور شده است.

منابع عبری از زخمی شدن این نظامی زن صهیونیست در اثر زیر گرفته شدن خبر می دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش منابع عبری از زخمی شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

کد خبر 6093226 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو