Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:57:32 GMT

احتمال پرواز فوق العاده برای ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۸۵۱

احتمال پرواز فوق العاده برای ایرانی‌ها

سازمان‌های هواپیمایی کشوری ایران و عراق اطلاعیه توقف پروازهای میان دو کشور تا اطلاع ثانوی را در پی اتفاقات اخیر عراق صادر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی حوادث اخیر عراق و برخی آشوب‌ها در بغداد پایتخت این کشور و تعدادی از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی عراق که با استان‌های غربی و جنوب غربی کشورمان هم مرز هستند، به دستور دولت عراق مرزهای زمینی و هوایی این کشور به روی همه مسافران و زائران بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سازمان‌های هواپیمایی کشوری ایران و عراق در اطلاعیه‌های هوانوردی جداگانه‌ای که خطاب به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی دو کشور صادر کرده‌اند، از توقف پروازهای میان ایران و عراق تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.

یکی از مسافرانی که در فرودگاه نجف بود، در تماس با خبرنگار مهر از توقف پروازها به ایران و بازگشت برخی از ایرانیان حاضر در این فرودگاه به هتل‌های محل اقامتشان خبر داد.

منبع آگاه در فرودگاه امام: همه پروازهای ایرلاین‌های ایرانی و عراقی به دو کشور متوقف است

یک منبع آگاه در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به خبرنگار مهر از توقف پروازهای این فرودگاه از عصر دیروز دوشنبه ۷ شهریور تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: انجام پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) به نجف و بغداد از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران ممنوع شده و فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز از پذیرش هر گونه هواپیما خودداری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر حتی پروازهای ایرلاین‌های عراقی شامل العراقیه و فلای بغداد نیز انجام نمی‌شود.

تلاش برای بازگرداندن ایرانیان مانده در فرودگاه‌های نجف و بغداد

گفتنی است حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از تلاش این سازمان برای اعزام هواپیما جهت بازگرداندن ایرانیانی که در فرودگاه‌های نجف و بغداد سرگردان هستند، خبر داده است.

گزارش‌های رسیده حاکی است تا کنون خبری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری عراق برای پذیرش پروازهای اضطراری نیست.

سرپرست فرودگاه امام: تمام پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به عراق متوقف شده است

همچنین سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از لغو تمام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد بغداد و نجف تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مسافران برای تعیین وضعیت یا دریافت هزینه‌های پرداختی به آژانس مربوطه که بلیت تهیه کرده‌اند مراجعه کنند.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: به محض تغییر در وضعیت پرواز و مشخص شدن وضعیت از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد شد؛ اما حسب نوتامی که توسط عراق رسیده، صراحتاً ذکر شده به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کلیه پروازها به بغداد و نجف تعلیق شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران: به دلیل شرایط امنیتی عراق، کلیه پروازها به عتبات متوقف شد

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط امنیتی پیش آمده در کشور عراق، کلیه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به مقاصد فرودگاه‌های شهر نجف و بغداد تا اطلاع ثانوی، لغو شده است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: فرودگاه امام خمینی (ره) ، سازمان هواپیمایی کشوری ، پروازهای خارجی ، پروازهای اربعین ، عتبات عالیات ، فرودگاه نجف ، اربعین 1401

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرودگاه امام خمینی ره سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای خارجی پروازهای اربعین عتبات عالیات فرودگاه نجف اربعین 1401 سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی کشوری ایران تا اطلاع ثانوی توقف پروازها فرودگاه امام نجف و بغداد امام خمینی فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس