Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان به صحنه اتهام‌زنی «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل و «لیندا توماس-گرینفلد» همتای آمریکایی او تبدیل شد.

منابع رسانه‌ای روسی خبر دادند، اتهام‌زنی لیندا توماس-گرینفلد نماینده آمریکا در سازمان ملل به روسیه و چین درباره کمک ناچیز مسکو برای ارائه کمک مالی به منظور بازسازی افغانستان، اظهارنظر تند همتای روس او را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «تاس»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان گفت: «از اظهارنظرات طولانی همکاران آمریکایی ما، می‌توان درخواست از روسیه و چین را برای پرداخت هزینه‌های بازسازی افغانستان دریافت. در ظاهر این ایالات متحده و متحدانش هستند که پول همه چیز را پرداخت می‌کنند، در حالی که روسیه و چین فقط حرف‌های توخالی می‌زنند».

«واسیلی نبنزیا» در نشست شورای امنیت سازمان ملل به جنگ اشغالگرانه ۲۰ ساله آمریکا و متحدان در افغانستان و مسئولیت آنها در زمینه نابودی زیرساخت‌های این کشور اشاره کرد.

این دیپلمات روس گفت: «بدبینی موجود در چنین ادعاهایی، شوکه‌کننده است. از ما خواسته می‌شود تا برای بازسازی کشوری که اقتصاد آن عملا با اشغال ۲۰ ساله آمریکا و ناتو نابود شد، پول بدهیم. به جای اذعان به اشتباهات و تلاش برای اصلاح آنها، ما متهم به عدم تمایل برای پرداخت صورت حساب شخص دیگری می‌شویم. پیشنهاد جالبی است».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ادامه داد: «شرکای غربی سابق ما، نه این شما هستید که باید بهای اشتباهاتتان را بپردازید و برای شروع، ضروری است که پول دزدیده شده از مردم افغانستان را به آنها برگردانید».

واسیلی نبنزیا همچینن تصریح کرد: «ما در حال کمک به افغانستان بوده‌ایم و به افغانستان کمک خواهیم کرد و بهش ما پیشنهاد می‌دهیم که روی پرداخت صورت حساب‌هایشان به مردم افغانستان به دلیل ۲۰ سال اشغالگری بی‌معنی تمرکز کنند؛ اشغالگری که افغانستان را نابود کرد و مردمش را در آستانه تلاش برای زنده ماندن قرار داد».

وی افزود: «همه چیز را نمی‌توان با پول سنجید. جان مردمی که در جریان تحمیل دموکراسی شما در افغانستان از دست رفت را نمی‌توان با پول سنجید و پول نمی‌تواند وفاداری مردم افغانستان را بخرد و اینطور به نظر می‌رسد، ایالات متحده کاملا وفاداری مردم افغانستان را از دست داده است».

اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره افغانستان در شرایطی مطرح شده که به دنبال تسلط طالبان بر این کشور، آمریکا و برخی متحدانش اموال و دارایی‌های افغانستان را بلوکه کردند.

چندی قبل، «مولوی عبدالسلام حنفی» معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان افغانستان آمریکایی‌ها در حالی که مشکلات اقتصادی مردم را می‌بینند اما همچنان بر ادامه فشارهای اقتصادی به ملت افغانستان تأکید داشته و دارایی‌های این ملت را بلوکه کرده و آزاد نمی‌کنند.

این مقام ارشد طالبان افزود: به آمریکایی‌های اعلام کرده‌ایم در سایر حوزه‌ها به جز نظامی و امنیتی می‌توانند همکاری کنند اما گویا آنها از امنیت و استقلال به وجود آمده در افغانستان خوشحال نیستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چندی قبل دستور بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را صادر کرد و دستور داد که این اموال بلوکه شده میان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبدیل شود

وزارت خارجه‌ چین در واکنش به مصادره‌ دارایی بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا، گفت که ثروتمندترین کشور جهان به‌طور آشکار ثروت فقیرترین افراد را غارت می‌کند.

هوا چونینگ، از سخنگویان وزارت خارجه‌ چین گفت که ثروت مردم افغانستان باید در زمانی که به شدت به آنها احتیاج دارند باید در اختیار خودشان باشد.

کد خبر 701756 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه روسیه سازمان ملل - شورای امنیت ایالات متحده آمریکا افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه روسیه سازمان ملل شورای امنیت ایالات متحده آمریکا افغانستان روسیه در سازمان ملل مردم افغانستان شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل