Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت از احداث ۱۲ طرح PDH در کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های پروپیلن از پروپان (PDH)، افزون‌ بر اینکه کشور در زمینه محصول پلی‌پروپیلن بی‌نیاز می‌شود، به‌عنوان قطب بزرگ تولید پلی‌پروپیلن هم شناخته خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس با سرمایه‌گذاری معادل ۹۰۰ میلیون دلار از زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و PDH/PP شرکت پالایش پارسیان سپهر با سرمایه‌گذاری معادل حدود ۸۶۰ میلیون دلار از زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از سوی وزیر نفت آغاز می‌شود که اجرای این دو طرح اتفاق بزرگی را برای کشور رقم خواهند زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهمیرزایی درباره اجرای طرح‌های تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن در منطقه عسلویه گفت: در این منطقه بیشترین تعداد واحد PDH به‌دلیل پروپانی که از میدان‌های غنی پارس جنوبی استخراج می‌شود، برنامه‌ریزی شده است.

وی از احداث ۱۲ طرح PDH در کشور خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها تمدن جدیدی برای پروپان در کشور پایه‌گذاری خواهد شد که البته برنامه‌ریزی برای احداث این طرح‌ها از چند سال پیش انجام شده بود و هم‌اکنون یکی پس از دیگری آماده آغاز عملیات اجرایی می‌شوند. در این طرح‌های PDH، پروپان به پروپیلن و سپس پروپیلن به پلی‌پروپیلن تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت در پایان گفت: اجرای طرح‌های PDH نه‌تنها کشور را در زمینه محصول پلی‌پروپیلن بی‌نیاز می‌کند، بلکه به‌عنوان قطب بزرگ تولید این محصول شناخته خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلی پروپیلن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری بعنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر شاهدیه خبر داد.

اکرم فداکار گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

فداکار با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، بعنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد