Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفتمین روز از هفته دولت دو مرکز اقامتی در روستای گردشگری اخلمد شهرستان چناران افتتاح شد همچنین نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان تربت حیدریه افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،محمد طاهریان‌مقدم، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با بیان این مطلب که صبح امروز  دو مرکز اقامتی در روستای گردشگری اخلمد شهرستان چناران افتتاح شد اظهارداشت:یک واحد اقامتی شامل بوم‌گردی به نام «خونمون» در اخلمدعلیا و اقامتگاه سنتی شاهان در اخلمد شهرستان چناران هم‌زمان با هفته دولت با حضور مدیران استانداری، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهریان‌مقدم افزود:این دو واحد اقامتی با 60 نفر ظرفیت اقامت، آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.این مراکز اقامتی با سرمایه‌گذاری حدود بیش از 30میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 9 نفر راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد:با افتتاح این واحدهای اقامتی شهرستان چناران در روستای گردشگری اخلمد تعداد واحدهای اقامتی ما به 9 واحد می‌رسد و با ظرفیت پذیرش بیش از 300 نفر آماده پذیرش از گردشگران است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: روستای گردشگری اخلمد در فاصله 18 کیلومتری شهر چناران در استان خراسان رضوی است.

نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان تربت حیدریه افتتاح شد

علی محمدی،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه نیز اظهارداشت:مرحله نخست اقامتگاه سنتی رباط لاری با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و سایر مسئولن محلی هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.

وی افزود:این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش از چهارهزارمترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از60 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: در مرحله نخست این مجموعه که شامل رستوران سنتی، 12 واحد اقامتی و بازارچه صنایع‌دستی و سوغات است، برای 10 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ششمین روز از هفته دولت در خراسان رضوی/ ازعملیات گازرسانی به 6 روستای کلات تا ایجاد اشتغال برای 430نفر در چنارانششمین روز از هفته دولت در خراسان رضوی/ بهره‌برداری از 5 طرح ملی صنعتی در فریمان تا افتتاح 35 پروژه در ‌گلبهارششمین روز از هفته دولت در خراسان رضوی/ عملیات اجرایی 141 طرح عمرانی در مشهد افتتاح شد

محمدی تصریح کرد:به‌دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

وی‌گفت:معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه‌های صنایع‌دستی  از جمله مزیتهای این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

محمدی افزود:تاکنون در سطح شهرستان تعداد 18 اقامتگاه بوم‌گردی فعال یا در حال دریافت مجوزاست، هم‌چنین تعداد دو خانه‌مسافر نیز در این شهرستان در حال خدمت‌رسانی است.

طرح کف‌سازی باغ‌راه محور قنات جهانی قصبه گناباد کلنگ زنی شد

رسول صنوبری،سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد از آغاز طرح کف‌سازی باغ‌راه محور قنات جهانی قصبه گناباد هم‌زمان با هفته دولت با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گناباد خبر داد.

 صنوبری افزود: این طرح شامل جداره سازی و کف‌سازی است که در این مرحله اساس و زیر اساس مسیر اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد ادامه داد:این مرحله از طرح کف‌سازی مسیر باغ‌راه با مبلغ 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی میراث‌فرهنگی و با کمک شهرداری گناباد انجام خواهد شد.

صنوبری تصریح کرد:مسیر این باغ‌راه و محور گردشگری 3200 متر طول دارد که در این طرح 400 متر از این طول کف‌سازی خواهد شد.

وی اظهارکرد:علاوه بر اعتبارات ملی اختصاص یافته، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز مبلغ 4.5 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته است که در ادامه اجرای طرح هزینه خواهد شد و تا نوروز 1402 این باغ‌راه به بهره‌برداری خواهد رسید و در نوروز1402 این محور پذیرای گردشگران خواهد بود.

رضا نصیری، فرماندار شهرستان گناباد نیز در آیین آغاز این طرح گفت:با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی و اعتبار بسیار خوبی که برای قنات جهانی قصبه در نظر گرفته شده، در طی این سال‌ها این مبلغ بی‌نظیر بوده است.

وی تاکید کرد: قنات قصبه گناباد یک اثر تمدنی و جهانی است که علاوه بر فرمانداری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای کمک به حفظ، احیا، معرفی آن باید اهتمام ورزند.

قنات قصبه گناباد به عنوان عمیق‌ترین قنات ایران با قدمت 2500 ساله، یکی از مهندسی سازترین قنات‌های جهان است و به تعبیر بسیاری از صاحب‌نظران، این قنات از حیرت انگیزترین پدیده‌های ساخته دست بشر و نمادی از هم‌نوایی بشر با طبیعت است، این اثر مربوط به دوره هخامنشی است و دارای 472 حلقه چاه با 33 کیلومتر طول بوده و میزان آب دهی آن 160 لیتر در ثانیه است.قنات قصبه در سال 1379 توسط سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دولت در خراسان رضوی روستای گردشگری اخلمد گردشگری و صنایع دستی اداره میراث فرهنگی روز از هفته دولت شهرستان چناران اقامتگاه سنتی قصبه گناباد تربت حیدریه افتتاح شد خواهد شد باغ راه کف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد