Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:11:18 GMT

تاکید بر تسهیل در تبادلات تجاری استان فارس و کشور کنیا

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۴۴۳۶

تاکید بر تسهیل در تبادلات تجاری استان فارس و کشور کنیا

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان صمت فارس طی نشستی با جاشوا ایگوتا گاتیمو سفیر کنیا، در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، با ارائه گزارشی مبسوط از وضعیت  و ظرفیت صنایع و معادن استان فارس گفت: شاخص های کلان اقتصادی استان فارس در بخش های صنعت، معدن و تجارت  شاخص های مناسبی است.

حمیدرضا ایزدی همچنین با اشاره به صادرات تولیدات صنعتی و معدنی استان بیان کرد: استان  فارس ایران کوچک است در این راستا استان فارس دارای شرکت های توانمند در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی می باشد که با توجه به رتبه قابل توجه استان فارس در کشاورزی  نیز در صنعت و در  تعداد شرکت های صنعتی رتبه  ۴ کشور و در زمینه  تعداد معادن رتبه ۶ کشور را دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی با اشاره به اینکه  با توجه به سابقه بالای تجارت تجار به کشورهای آفریقایی می توان  مبادلات  تجاری را در این بخش ها افزایش داد، تصریح کرد: یکی از مزیت های استان فارس که نزدیکی به بنادر جنوب کشور می باشد که با استفاده از این ظرفیت، می توان با رفع مشکلات حمل و نقل به کشور کنیا در روند صادرات و واردات تسهیل ایجاد کرد.

این مسئول گفت: همچنین می توان از بخش کشاورزی و صنعت به خصوص صنایع کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی نظیر سیمان که بالغ بر ۱۰ شرکت تولیدی سیمان را در استان فارس داریم، جهت صادرات به کشور کنیا استفاده کرد.

وی اضافه کرد: کود اوره، محصولات فولادی،  آلومینیوم ، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، رب گوجه فرنگی، فرش و گلیم دستباف، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، قیر، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی و محصولات غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی هستند که به کشورهای هدف صادر می شوند.

رئیس سازمان صمت فارس در این جلسه گزارشی از  آخرین وضعیت معادن خاک نسوز و صنعتی، واحدهای کاشی و سرامیک همچنین مصارف و کاربردهای خاک نسوز استان ارائه داد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر کنیا اتاق بازرگانی مبادلات تجاری صادرات سازمان صنعت و معدن فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی