Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ساکتی در نشست گپ و گفت با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین سازمان شهرداری اصفهان که دارای یک برنامه راهبردی در افق ۱۴۰۵ است، که در این افق برنامه‌ها ذیل اهداف سازمان طرح‌ریزی می‌شود.

وی در خصوص پروژه‌های سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت پسماند اصفهان افزود: امسال تاکید بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بوده و اکثر برنامه‌های سازمان وبرنامه‌های راهبردی بر این اساس بوده است و برنامه ریزی برای استفاده از این شرکت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان پسماند ایجاد کارخانه هاضم بی هوازی است که مواد آلی را به کود کمپوس تبدیل می‌کند و دو خروجی کود با کیفیت و گاز دارد که از گاز آن نیز استفاده می‌شود، همچنین بوی بد اطراف کارخانه‌های تولید کود کمپوس به خاطر هوازی بودن است که اگر این کارخانه ایجاد شود بوی بد آن نیز رفع می‌شود که برای اولین بار در کشور به صورت موفق اجرایی خواهد شد.

ساکتی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند خانگی در شهر اصفهان اضافه کرد: سه خط پردازش در پسماند در دو بخش کلی وجود دارد، بخش‌های اصلی زباله شامل مواد آلی و فساد پذیر و مواد ریجکتی و دفعی است که دفن بهداشتی مواد ریجکتی مهندسی می‌شود و بخش فسادپذیر نیز تبدیل به کود کمپوس می‌شود.

وی ابراز داشت: حدود ۵۵۰ تن از کل زباله روزانه را زباله فساد پذیر تشکیل می‌دهد که در کارخانه کمپوس تبدیل به کود می‌شود که از این مقدار روزانه حدود ۱۲۰ تن کود کمپوس تولید می‌شود که این روند از طریق کارخانه هاضم بی هوازی انجام می‌شود و می‌تواند مشکل بوی بد محور باغ رضوان را حل کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص آمار شیرابه در شهر اصفهان اضافه کرد: بعضاً گفته می‌شود که میزان شیرابه اصفهان روزانه ۵۰ تن است که صحیح نیست زیرا بخشی از آن تبخیر و بخش دیگر در حمل و نقل از بین می‌رود و عدد اصلی شیرابه روزانه ۴۰ تن است.

وی با بیان اینکه مدیریت شیرابه سال گذشته برای اولین بار در اصفهان انجام شد، تصریح کرد: در سال جای تصفیه شیرابه به کمک شرکت‌های دانش بنیان مدنظر است که به زودی انجام می‌شود و با این امر روزانه حدود ۱۰ تن از شیرابه به آب تبدیل می‌شود و در روند خود سازمان پسماند مورد استفاده قرار می‌گیرد و باقیمانده آن به صورت پسماند خشک دفع مهندسی می‌شود و با این امر شیرابه نفوذ به زمین ندارد.

ساکتی با اشاره به تولید روزانه ۷۵ تن بازیافت در اصفهان ابراز داشت: قطعاً پسماند خشک در شهر اصفهان خیلی بیشتر است و عمده مشکل ما تفکیک در مبدا نیست، بلکه تحویل در مبدا است که به افراد غیر معتبر داده می‌شود و روند غیرقانونی را طی می‌کند و هدف ما با آموزش و فرهنگ سازی تولید روزانه ۱۰۰ تن بازیافت تا پایان سال است مه از طریق راه قانونی جمع آوری شود.

وی در خصوص طرح‌های تشویقی اهدا بازیافت به ایستگاه‌های شهرداری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بیمه آتس سوزی منازل با مبالغ بسیار کم از طریق بازیافت است که می‌تواند با ارقام کمی اجرایی شود، همچنین سایر پکیج‌های تشویقی بیمه در آینده مدنظر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص پسماندهای ساختمانی اصفهان اضافه کرد: در اصفهان روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن پسماند ساختمانی داریم که بخشی از آن به صورت غیر قانونی دفع می‌شود اما با تفاهم نامه با اتحادیه خاک برداران روند خاک برداری توسط شهرداری تحت نظر قرار می‌گیرد که تمامی آن به صورت قانونی دفع شود.

وی افزود: در حال حاضر زباله‌های ساختمانی در گردنه زینل دفع می‌شود که تا ۵۰ سال آینده با روند فعلی ظرفیت دارد، همچنین سایت غربی دفع پسماند ساختمانی مدنظر است که برای موقعیت آن منتظر معرفی محیط زیست هستیم تا در اسرع وقت انجام شود.

ساکتی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه پسماند تصریح کرد: تاکید اصلی ما تولید حداقلی پسماند است، که در این راستا محصولات صوتی و تصویری در فضای مجازی در ابتدای مهر ماه منتشر می‌شود، همچنین کتب فرهنگ سازی پسماند به دانش آموزان برای فرهنگ سازی داده می‌شود.

کد خبر 5577048

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت پسماند پسماند سازمان مدیریت پسماند اصفهان شهرداری اصفهان هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان قزوین آمار کرونا دولت سیزدهم گناوه آبرسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوزها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند. بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوزها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می رسید.

۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز که با خوردن آنها به‌آسانی وزن کم می‌کنید

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید کد خبر 847437 برچسب‌ها رژیم غذایی لبنیات - پنیر

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان