Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افتتاح بخش «آموزش به بیمار» خبر داد و گفت: کار این بخش پیگیری روند درمان بیمار است؛ پیگیری درمان بیمار پس از ترخیص بایستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد به خصوص در بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج این پیگیری بسیار حائز اهمیت است.

پیام خزائلی امروز ۸ شهریورماه در مراسم افتتاحیه واحد پرستاری آموزش به بیمار بیمارستان شهید باهنر کرمان با حضور معاونت پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از دانشگاه‌های تیپ یک کشور است که قطب درمان جنوبشرق کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از بیمارانی که در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پذیرش می‌شوند جهت تکمیل درمان به بیمارستان شهید باهنر مراجعه می‌کنند.

خزائلی عنوان کرد: بیمارستان شهید باهنر در رده بعدی اعزام و پذیرش بیماران کرونایی قرار داشت و گاهی حتی تعطیل یا جابه‌جایی بخش‌ها امکان پذیرش بیماران کرونایی را فراهم می‌کرد.

وی از افتتاح بخش دیگری در فعالیت‌های پرستاری یعنی بخش آموزش به بیمار در بیمارستان شهید باهنر خبر داد و گفت: کار این بخش پیگیری روند درمان بیمار است؛ پیگیری درمان بیمار پس از ترخیص بایستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد به خصوص در بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج این پیگیری بسیار حائز اهمیت است.

خزائلی اظهار کرد: پیرو رویکرد وزارتی که در این حوزه وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با فعالیت مجدانه این بخش را تکمیل و تجهیز کرد و امیدواریم پس از افتتاح کمک‌کننده روند درمان و بهبود سلامتی بیماران باشد و چرخه ناقص درمان شکسته شود.

وی با بیان اینکه واحدی با نام پرستار پیگیر وجود داشت که با راه‌اندازی این بخش ادغام می‌شوند گفت: با توجه به اینکه شهر کرمان مرکز مراجعه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و استان‌های همجوار است فشار بر روی کادر درمان بیشتر است.

خزائلی توضیح داد: وضعیت توزیع منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌خصوص در بخش پرستاری از میانگین کشوری پایین‌تراست؛ در حالی که نسبت میانگین پرستار به تخت ۰/۹۵ است این نسبت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۰/۸۱ است و دانشگاه‌های پایین‌تر از این میانگین تنها دانشگاه‌هایی هستند که قدمت تأسیس زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه در کرمان متقاضی در میان جامعه پرستاران زیاد است تأکید کرد: در استان کرمان حتی مشکل تقاضا برای خدمت در محل زندگی خود هم وجود ندارد و بدیهی است با جذب آن‌ها خدمات پرستاری بهتر شده و فشار کمتری بر نیروهای فداکار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در کرونا آمار شهدای سلامت استان به ۷ نفر می‌رسد که عدد قابل توجهی است گفت: امیدواریم دانشگاه‌هایی که در این میانگین ضریب پایین‌تری دارند مدنظر قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرستاری شهید سلامت اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیمارستان شهید باهنر درمان بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد