Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز -سه‌شنبه ۸ شهریورماه- مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده ۵۴و ۵۵ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۵۴:بانک مرکزی موظف است از ابزارهای ارتباطی مناسب برای مدیریت انتظارات و تحقق اهداف مندرج در ماده (۳) این قانون استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به پیشنهاد رئیس‌کل به تصویب هیأت عالی می‌رسد. مسئولیت اعلام سیاست‌ها و مواضع بانک مرکزی در چارچوب سیاست‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مصوب، با رئیس‌کل است. ‌

ب:بانک مرکزی موظف است حداقل ماهی یک‌بار، آمارهای اقتصادی و اطلاعات نظام بانکی را در چارچوبی که هیأت عالی تعیین می‌کند، منتشر کند. ‌

پ:بانک مرکزی موظف است صورت‌های مالی و شاخص‌های عملکردی «اشخاص تحت نظارت» را در بازه‌های زمانی مشخص در چارچوبی که هیأت عالی تعیین می‌کند، برای عموم منتشر کند. ‌

ت:حداقل یک‌بار در سال صورت‌های مالی بانک مرکزی پس از ارائه گزارش حسابرسی هیأت نظار و تصویب مجمع عمومی بانک مرکزی با رعایت قواعد محرمانگی برای عموم منتشر ‌می‌شود.

تبصره:موارد غیرقابل انتشار، بر اساس قواعد و ترتیبات مذکور در ماده (۱۱) این قانون معین می‌شود. ‌

 در ماده ۵۵ این طرح آمده است:‌بانک مرکزی دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است و با ترتیباتی که در این قانون مشخص شده، اداره می‌شود. شمول قوانین و مقررات مربوط به وزارتخانه‌ها و سایر اشخاص حقوقی، مستلزم ذکر نام بانک مرکزی به صورت خاص است.

ب:‌مرکز اصلی بانک مرکزی در تهران است. بانک مرکزی می‌تواند با موافقت هیأت عالی در داخل و خارج از کشور شعبه یا دفتر نمایندگی دایر کند؛ یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی برای انجام اموری که به تشخیص هیأت عالی قابل واگذاری و برون‌سپاری است، نمایندگی بدهد.

پ:سال مالی بانک مرکزی از ابتدای فروردین هرسال آغاز می‌شود و در پایان اسفند همان سال خاتمه می‌یابد.

ت:‌انحلال بانک مرکزی فقط به موجب قانون امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهر تهران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهر تهران بانک مرکزی مجلس شورای اسلامی شهر تهران بانک مرکزی بانک مرکزی موظف هیأت عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدمهدی احمدی در آئین واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم. بودجه‌هایی برای پرسپولیس در نظر گرفته ایم که به سر فصل مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود و از این سو بانک‌ها می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

سرفصل‌های درآمدزایی در جلسه کنسرسیوم مطرح می‌شود

او ادامه داد: ما در هفته آینده جلسه کنسرسیوم بانکی خواهیم داشت و سرفصل‌های درآمدزایی در آن بیان می‌شود. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها می‌توانند در قالب مدیریت پیمان یا سایر روش‌هایی که برای مدیریت وجود دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به بخش‌های دیگر واگذار کنند که این مورد تناقضی با حضور بانک‌ها در هیأت مدیره باشگاه ندارد. اولویت ما واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. ما تاکنون از طریق صدور کارت‌های هواداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ضرفیت برند هر دو باشگاه استفاده کرده ایم اما موضوع مهمی که اکنون مطرح خواهد بود، این است که این ظرفیت را به بلوغ برسانیم.

انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برعهده بانک شهر است

احمدی افزود: ۳ کرسی هیأت مدیره و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر عهده بانک شهر خواهد بود و بانک‌های تجارت و ملت هر کدام دارای یک عضو هیأت مدیره خواهند بود و رئیس هیأت مدیره باشگاه را انتخاب می‌کنند.

کارت هواداری و نئو بانک‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تراکنش‌های بانکی به باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: بله در قالب نئو بانک و کارت‌های هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: انتظاراتی که ما از اشتیاق هواداران برای صدور کارت‌های هواداری چه از سوی باشگاه پرسپولیس و چه از استقلال برآورده نشده است اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و امیدوارم در این زمینه به بلوغ هم برسیم.

کد خبر 6087583 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد