Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم هندبال نوجوانان ایران در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم هندبال نوجوانان ایران در آخرین و حساس‌ترین مصاف خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی منامه بحرین فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در دیدار فینال مقابل کره‌جنوبی صف‌آرایی می‌کند تا تکلیف نهمین قهرمان مسابقات هندبال نوجوانان آسیا مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسران نوجوانان ایران که با شایستگی با همراهی کادر فنی مجرب خود به دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافته‌اند حالا یک گام تا رسیدن به جام قهرمانی فاصله دارند.

تیم هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه ۶۴ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

پسران ایران در سومین دیدار خود با نتیجه ۳۵ بر ۲۳ ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شدند.

اما شاهکار اصلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقم خورد که مقابل عربستان از شانس‌های اصلی قهرمانی این مسابقات در یک ماراتن ۸۰ دقیقه‌ای با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به پیروزی رسیدند.

در سوی دیگر میدان تیم نوجوانان کره‌جنوبی قرار دارد که بدون شکست به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسیده است. کره‌جنوبی در نخستین دیدار خود با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ مقابل ایران به پیروزی رسید، در دومین دیدار ۳۹ بر ۲۲ برابر بحرین به برتری رسید، در سومین دیدار ۵۵ بر ۲۳ هند را شکست داد و در چهارمین و آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه ۳۹ بر ۲۱ مقابل ازبکستان پیروز شد.

کره‌جنوبی در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۳ بر ۲۱ مقابل ژاپن پیروز شد و به دیدار فینال راه پیدا کرد.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشیدآبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ۱۸ بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروزاه‌بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

تیم هندبال نوجوانان ایران پیش از این با رسیدن به مرحله نیمه نهایی سهمیه مسابقات قهرمانی جهانی 2023 با کسب کرده بود.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم هندبال نوجوانان ایران هندبال نوجوانان ایران رقابت های قهرمانی آسیا مسابقات قهرمانی آسیا دیدار فینال کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این دیدار که ساعت 17:30 به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد.

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره 11 اخمتزیانوف به گل دوم رسید.

بازی در نیمه اول با نتیجه 2-1 به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند.

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت.

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها 5 ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899922

دیگر خبرها

  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم
  • کری‌خوانی سرمربی تایلند برای ایران پیش از فینال
  • سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند: هدف ما قهرمانی است
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد