Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:52:43 GMT

جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجهیزات دفاعی بی‌نیاز است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۴۹۱۱

جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجهیزات دفاعی بی‌نیاز است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بازدید از نمایشگاه پدافندی و جنگ الکترونیک وزارت دفاع که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت دفاعی برپا شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه نشان‌دهنده ی انجام کارهای بسیار ارزشمند در راستای دفاع از تمامیت ارضی و حفاظت از کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی تجلی تحقق «دانش بنیان » است، گفت: فناوری، نوآوری ها، ابتکارات و خلاقیت های دانش بنیانِ محصولات دفاعی، می تواند به بخش های دیگر کشور و صنایع نیز منتقل شود.

حسینی گفت: مشاهده انواع و اقسام سامانه های پدافندی، رادارها، موشک و انواع پهپاد ها بیانگر تلاش و کوشش بی وقفه دست اندرکاران صنعت دفاعی است که برای عزت و اقتدار کشور تلاش می کنند

وی ادامه داد: امروز اگر کشور از تهاجم دشمن قداری همچون آمریکا مصون مانده، به دلیل مجاهدت های شبانه روزی مجموعه دفاعی و نیروهای مسلح است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیت امکانات جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا، تکیه بر دانش و توان بومی، تبدیل تحریم ها به فرصت و تلاش دست اندرکاران صنعت دفاعی، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به بلوغی رسیده که کشور را در زمینه تولید و تامین محصولات دفاعی، از بیگانگان بی نیاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون امور مجلس رئیس مجلس صنعت دفاعی اقتدار دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳