Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسقف اعظم ارامنه تهران و رئیس سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی با یکدیگر دیدار کردند و محور گفت‌وگوهای آنها همکاری‌های بینادینی برای ترویج سبک زندگی دینی بود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان،‌ خلیفه ارامنه تهران، عصر روز هفتم شهریورماه 1401 به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رفته و در گفت‌وگوهای خود با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان، گفته است: "انسان امروزی در حال دور شدن از دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او همچنین گفته است: "متأسفانه اغلب مردم جهان بر این باورند تمام تحرکاتی که در اروپا نشأت می‌گیرد، زاییده مسیحیت است در صورتی که این گونه نیست؛ بلکه ما هم به عنوان نماینده کلیساها مخالف تفکرات نوگرا هستیم."

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور نیز در این رابطه گفته است: "رنسانس فریبی بود که برخی قدرت‌های جهانی در طول تاریخ به وجود آوردند تا دین را حذف کنند به گونه‌ای که بر حاکمیت دین خط بطلان کشیدند‌؛ بهانه‌ای بود تا دین را از عرصه اجتماع حذف کنند و تلاش‌های گسترد‌ه‌ای در جهان صورت می‌گیرد تا به سبک زندگی دینی آسیب بزنند؛ کسانی که امروز سبک‌های جدیدی از زندگی را ترویج می‌دهند، پر تعداد نیستند اما صدای بلندی دارند. یکی از رسالت‌های امروز ما این است که برای سبک زندگی صحیح بر پایه دین تلاش کنیم و امید است با همکاری شما گام‌های بلندی در این راستا برداریم."

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این باره افزوده است: "دو دین اسلام و مسیحیت از طریق ارتباطات نخبگان یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در کاهش آلام بشری داشته باشند."

اسقف اعظم ارامنه تهران در این دیدار اعتقاد و احساسات خود را نسبت به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فعالیت‌های آن ابراز داشت و گفت: 23 سال از روابط دیرینه و حسنه ما می‌گذرد، هر گاه به این سازمان می‌آیم احساس می‌‌کنم که به خانه خود آمده‌ام، در هر کنفرانس خارج از کشوری که شرکت می‌کنم یا هر گروه خارجی که به دیدار من می‌آید، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها را معرفی می‌کنم و به آنها توضیح می‌دهم که این سازمان پنجره‌ای به طرف دنیای بیرون است و همواره خود را عضوی از این سامان می‌دانم.

طرفین در این دیدار بر اجرای هر چه سریع‌تر نهمین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی تأکید کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره این گفت‌وگوها گفته که "تاکنون فواید بسیاری داشته" و اسقف اعظم ارامنه تهران نیز گفته است " تلاش می‌کنیم معیارهای کیفی دور جدید را ارتقاء دهیم."

اسقف اعظم ارامنه تهران: همه رهبران مذهبی در برابر شهدا سر تعظیم فرود می‌آورندروایت یک دختر آمریکایی از «حجاب»/ سطرهای نانوشته ادبیات ایرانی از سبک زندگی اسلامیدعوت به زندگی| مدل معنویت اسلامی در سبک زندگی باید از متن قرآن و دعا کشف شود + فیلمدعوت به زندگی| ضرورت ایجاد «بهار معنویت» در سبک زندگی اجتماعی + فیلمامام خامنه‌ای:راه خدا ترس و اندوه ندارد/لزوم بررسی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اسقف اعظم ارامنه تهران سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی