Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در کاظمین در پی درگیری و ناآرامی‌ها و همچنین حکومت نظامی در عراق، بسته و خالی از زائر شد. 

 

حرم امامین جوادین (ع) خالی از زائر

امروز هم با توجه به تداوم بسته بودن درهای حرم امامین جوادین، مسیرهای منتهی به حرم مسدود بود و هیچ زائری امکان تشرف به حرم کاظمین را ندارد و حال و‌هوای حرم غریبانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته درگیری‌ها محدود به شهر بغداد و اطراف آن نشده و در برخی دیگر از شهرهای عراق نیز ناآرامی دیده شده است؛ تا جایی که با توجه به درگیری‌ها، از شب گذشته مسیر زائران اربعین در منطقه کرمه استان بصره بسته شده است و زائران امکان ادامه مسیر ندارند.

 

درگیری در مسیر زائران اربعین مانع ادامه حرکت آن‌ها شد

همچنین در سمت سامرا نیز تحرکاتی از سوی نیروهای انحرافی دیده شده است که خوشبختانه زائران در صحت و سلامت هستند.

در کربلا نیز با توجه به حکومت نظامی، حرم‌ امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام خلوت شده و در ساعاتی از بامداد امروز خالی از زائر شد.

به گزارش فارس، سفر ایرانیان به عراق متوقف شده است و مسؤولان درصدد بازگشت زائران ایرانیِ حاضر در عراق هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق درگیری عراق حرم کاظمین حرم امامین جوادین بغداد سامرا تعطیلی حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

علی اکبر حسینی محراب، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: مسیر تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

خوزستان از جمله استان‌های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال