Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:47:12 GMT

راهکار کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در کرمان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۱۱۶

راهکار کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: برای کنترل جمعیت سگ ها باید عقیم و در همان اقلیم رهاسازی شوند و سگ های غیرقابل استفاده را با مرگ آرام از بین برد اما اگر شهرداری مدیریت زباله های اطراف شهر را نداشته و مخروبه ها و خانه های خراب را جمع آوری نکند هر اقدامی انجام دهند جمعیت سگ ها کاهش پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رشیدی پیش از ظهر امروز هشتم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: اداره کل دامپزشکی نقش و وظیفه در تولید و ارتقای بهره وری و کمک به بهداشت عمومی را برعهده دارد و سرمایه گذاری زیادی در حوزه دام و طیور انجام شده است.
او با اشاره به بیماری های دام ها و میزان خساراتی اقتصادی که به بار می آورد اظهار کرد: در سال گذشته شاهد بیماری پوستی در شهرستان های شرقی استان بودیم که با اقدامات به موقع مهار شد. بیماری پوست از چند سال اخیر وارد کشور شده که کانون های محدودی داشته و امسال به صورت کامل تحت کنترل درآمده است. 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم مایه کوبی و واکسیناسیون دام ها تاکید کرد، اظهار کرد: با اقدامات هوشمندانه در سال های اخیر مشکلی درخصوص اشاعه بیماری تب برفکی در استان نداشتیم.
به گفته رشیدی، ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک از سیاست های دامپزشکی است و استان کرمان در این راستا به خوبی تاکنون عمل کرده است.
او با بیان این مطلب که ۵۰ درصد بیماری های دامی بین دام و انسان مشترک است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر صنعت تولید شیر استان، شیر سالمی تولید می کنند.
رشیدی ادامه می دهد: در مرکز تشخیص بیماری های اداره کل دامپزشکی که در کرمان راه اندازی شده به موقع بیماری حیوانات را تشخیص داده و می توانیم با اقدامات به موقع از اشاعه بیماری در سطح استان جلوگیری کنیم.
به گفته او، دامپزشکی نظارت بر تولید فرآورده های دامی (از تغذیه دام تا عرضه آن به بازار) دارد و محصولات دامی کد رهیابی برای رصد دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به شیوع بیماری آنگارا در بین طیور اظهار کرد: سال گذشته کانون های از بیماری آنگارا در بین طیور در استان داشتیم که با اقدامات به موقع از شیوع آن در سطح استان جلوگیری شده است و با انجام واکسیناسیون جوجه های مرغ مادر در برابر این بیماری مصون شدند.
او درباره واکسیناسیون دام ها نیز گفت: واکسن تب برفکی گاو سالانه سه نوبت انجام می دهیم و در سال گذشته ۱۵۰ هزار راس گاو و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس بز دربرابر تب برفکی واکسینه شدند.
رشیدی از واکسینه شدن ۸۵۰ هزار راس بز و یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس گوسفند در برابر آبله خبر داد و گفت: ۶۸ هزار راس گاو در برابر آبله نیز واکسیناسینه شده اند.
او ادامه می دهد: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک در برابر طاعون نشخوارکنندگان واکسینه شده اند لذا کلیه جمعیت دام سبک استان سال گذشته علیه این بیماری واکسینه شدند.
رشیدی با بیان اینکه ۱۴ هزار قلاده سگ در سال گذشته واکسینه شد و ۵۷ هزار راس گاو و گوساله در برابر تب مالت واکسیناسیون شدند عنوان کرد: جمع آوری سگ های بلاصاحب بر عهده شهرداری است و ما وظیفه واکسیناسیون رایگان سگ های نگهبان را داریم که در همین راستا سال گذشته ۱۴ هزار قلاده سگ نگهبان و گله واکسیناسیون شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: برای کنترل جمعیت سگ ها باید عقیم و در همان اقلیم رهاسازی شوند و سگ های غیرقابل استفاده را با مرگ آرام از بین برد اما اگر شهرداری مدیریت زباله های اطراف شهر را نداشته و مخروبه ها و خانه های خراب را جمع آوری نکند هر اقدامی انجام دهند جمعیت سگ ها کاهش پیدا نمی کند.
او ادامه می‌دهد: دومین مشکل شهرداری ها که اجازه اجرای کامل طرح کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب را نمی‌دهد، وجود NGO های مخالف از بین بردن سگ های بلاصاحب بدون استفاده و عقیم سازی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی سگ بلاصاحب دامپزشكي واکسیناسیون دام مدیرکل دامپزشکی استان کرمان سگ های بلاصاحب جمعیت سگ ها سال گذشته هزار راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام