Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:42:57 GMT

دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان ۳ ساله می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۳۵۸

دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان ۳ ساله می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بنا داریم با اجرای طرح کاهش زمان تحصیل در دوره کارشناسی این زمان را یک‌سال کاهش داده و از چهار سال به سال برسانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، رضامراد صحرایی پیش از ظهر امروز در همایش رابطان آموزشی دانشگاه‌های کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بنا داریم با اجرای طرح کاهش زمان تحصیل در دوره کارشناسی این زمان را یک‌سال کاهش داده و از چهار سال به سال برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با اجرای این طرح واحدهای درسی دانشجویان فرهنگی کاهش نمی‌یابد.

وی همچنین به طرح دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان نخبه سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشجویان دارای سطح علمی بالا که در دانشگاه‌های سطح یک کشور تحصیل کرده و در سال آخر دوران تحصیلی خود هستند، می‌توانند جذب دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از یکسال فراگیری شیوه‌های تدریس در آموزش و پرورش استخدام شوند.

صحرایی با اشاره به راه‌اندازی 13 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ در سال تحصیلی پیش‌رو 500 نفر از استادان برتر دانشگاه‌ها به صورت هیئت علمی در دانشگاه‌ فرهنگیان جذب می‌شوند و همچنین هزار نفر از معلمان دارای مدرک دکتری هم با تصویب وزارت علوم به هیئت علمی ما اضافه می‌شوند. بنابراین امسال 1500 نفر استاد جدید در هیئت علمی دانشگاه خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تحصیل 94 هزار نفر دانشجوی معلمی در این دانشگاه گفت: معلم آینده کلیدواژه مدنظر ما برای پرورش و تربیت دانشجویان است و بنا داریم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معلمان چندساحتی و تمام‌ساحتی را پرورش دهیم که هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی الگوی دانش‌آموزان باشند.

صحرایی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت‌گرا با 2 تکلیف اساسی است که تکلیف نخست تربیت معلمان برای آینده نظام آموزشی کشور و تکلیف دوم افزایش توانمندی و مهارت‌های آموزشی معلمان فعلی است که در طی دوره‌های آموزش ضمن خدمت انجام می‌شود و به همین خاطر نباید بخش پرورش و تربیت آموزشی را نادیده بگیریم.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ حداکثر سن 24 سال جذب "دکتر معلم‌‌ها" در دانشگاه فرهنگیان/ معلمی یک تخصص است تعلیم و تربیت دو مؤلفه مهم الگوهای رفتاری و آموزشی در دانشگاه فرهنگیان باشد

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که به دلیل کمبود معلم در کشور ما معلمان به ویژه در شهرستان‌ها و مناطق محروم باید همزمان معلمان هنر، معلم ورزش و معلم پرورشی و فرهنگی باشند و به همین خاطر باید طوری آموزش داده شوند که در همه این ابعاد بتوانند کف نیازهای دانش‌آموزان و محصلان را پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین دانشگاه فرهنگیان استانداری قزوین دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»

رئیس ­جمهور ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نایب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام‌الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

کد خبر 749968

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»