Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سوگ چهلمین روز شهادت امام حسین‌(ع) با عنوان «سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی» منتشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ویژه‌برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سوگ چهلمین روز شهادت امام حسین‌(ع) با عنوان سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی و با همکاری کتابخانه‌های عمومی و برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سه محور محافل ادبی، پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع) و برپایی موکب در استان‌های مرزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش محافل ادبی سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی که با هدف تقویت توانایی سرودن شعر آیینی و پیوند مادحین و شعرای آیینی با این حرکت عظیم برپا می‌شود، سلسله‌نشست‌های بانوان عاشورایی از روز پنجم الی هفتم شهریورماه با محوریت استان تهران، نشست‌های تخصصی شهر هیئت با محوریت استان قم، نشست موکب هنر با محوریت استان‌های مرزی، چاووش‌خوانی و پادکست شعر اربعین در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

بخش پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع) با مشارکت همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی کشور (کتابداران و سایر مخاطبان) از روز ششم الی بیست و ششم شهریورماه برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به سامانه مسابقات اربعین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی arbaeen.samakpl.ir مراجعه کنند.

در بخش برپایی موکب در استان‌های مرزی استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه با شعار اول کتاب عشق نامش حسین (ع) بود در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین مبادرت خواهند ورزید. برگزاری برنامه‌های شعرخوانی آیینی، اجرای نمایش و پرده‌خوانی، ارائه و انتشار فایل کتاب صوتی، اجرای فعالیت‌های مناسب کودکان، نمایش نماهنگ، موشن‌گرافی و انیمیشن‌های متناسب با اربعین، نمایشگاه کتاب‌های عاشورایی، ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور و فراهم آوردن امکان اسکان زائرین در سالن مطالعه کتابخانه‌هایی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارند از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب‌ها در این بخش هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، خوزستان ، کرمانشاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی کشور خوزستان کرمانشاه نهاد کتابخانه های عمومی کشور امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»