Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:06:25 GMT

پیش‌بینی درآمد مالیاتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در البرز

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۴۳۴

پیش‌بینی درآمد مالیاتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با تأخیر روز خبرنگار را گرامی داشته و تبریک و تهنیت به مناسبت هفته دولت بیان کرد: از اینکه خبرنگاران برای اعتلای البرز و آگاهی‌بخشی به مردم این استان طی مسیر دارند، تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ قطعاً برای تحقق اهداف به کمک اصحاب رسانه نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حوزه ذیحسابی البرز در بین ۳۱ استان کشور مقام اول را دارد، ادامه داد: از استاندار مطالبه کردیم که چون سرمایه‌گذاران در این استان هیچ مرجع چاپی و یا کتابی را در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری ندارند که از این بخش مطلع باشند؛ استاندار نیز جمع‌آوری این فرصت‌های شغلی را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، صنعت و معدن و گردشگری خواستار شد که در نهایت برای مرحله اول ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری احصا شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به اینکه طرف چند روز آینده کتاب اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری البرز رونمایی می‌شود، تصریح کرد: سایت الکترونیکی را نیز در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فعال کردیم؛ این اطلس سرمایه‌گذاری علاوه بر قابل رؤیت بودن در سایت، بخش‌های دیگر از جمله موقعیت جغرافیایی، فاصله تا زیرساخت‌ها، راه‌آهن و فرودگاه را هم نمایش می‌دهد.

جعفری با انتقاد از اینکه نرخ ۹.۵ درصدی بیکاری البرز در شأن مردم این استان نیست، یادآور شد: وقتی سه هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه و ۱۲ شهرک صنعتی در این استان فعال است، نباید این نرخ بیکاری را داشته باشیم؛ امیدواریم که با توسعه سرمایه‌گذاری تعداد بیشتری از جوانان بیکار را جذب کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه سایت مرکز ملی صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی فعال شده بیان کرد: باید سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این جذب و در عین حال سرمایه‌گذاران فعلی را هم تقویت کنیم که برای این کار اعتبار هم موجود است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به سهم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی استان البرز از تبصره ۱۸ در سال گذشته گفت: اعلام شده بود که این اعتبار برای حوزه اشتغالزایی صرف کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا برای فعال کردن کسب و کارهای راکد نیز از این اعتبار بهره‌مند شویم.

جعفری با اشاره به جذب ۴۶ درصد از منابع اعتباری تبصره ۱۸ در این استان و اینکه در این زمینه البرز جزو ۱۰ استان اول کشور است، ابلاغ دستورالعمل در بهمن ماه سال گذشته، عدم فعال شدن برخی سامانه‌های مربوطه و مشکلاتی در ارائه مدارک و مستندات دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مشاغل به بانک را از جمله دلایل این میزان جذب اعلام کرد.

وی خبر داد: طی یک ماه اخیر از محل تسهیلات سفر ریاست جمهوری به البرز تاکنون به یک هزار و ۷۴۳ نفر تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی از طریق بانک‌های ملی، ملت، تجارت، رفاه و صادرات پرداخت شد؛ در استان البرز تا چهار هزار و ۵۰۰ امکان دریافت تسهیلات از این محل را دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با تأکید بر لزوم رعایت مُر قانون ادامه داد: ولی تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران متوقف نمی‌شود و البرز در جدول فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری جایگاه خوبی دارد.

جعفری خبر داد: در سال جاری حدود ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به البرز اختصاص دادند که نسبت به نیاز استان مطلوب نیست؛ البته با بضاعت اندک موجود با برنامه‌ریزی درست این اعتبار را هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: اداره‌کل امور مالیاتی البرز سال گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان دریافت مالیات را پیش‌بینی کرد ولی وصولی آن بیش از رقم اعلامی بود؛ همچنین امسال عدد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده که فقط در پنج ماهه نخست ۹۹.۵۴ درصد آن وصول شد.

کد خبر 5577136

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا جعفری وزارت امور اقتصادی و دارایی مالیات هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم قزوین آمار کرونا گناوه آبرسانی امور اقتصادی و دارایی سرمایه گذاران سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار فرماندار فردوس و شهردار و اعضای شورای اسلامی اسلامیه، آب و هوای مطلوب باغشهر اسلامیه را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: از این ظرفیت بسیار ارزشمند باید در زمینه تقویت گردشگری باغشهر اسلامیه استفاده شود. 

او سرمایه گذاری شهرداری در این زمینه را ضروری خواند و افزود: ورود به‌ این موضوع می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بینجامد.

به گفته قناعت درآمد پایدار شهرداری در توسعه خدمات شهری و جلب رضایت مردم بسیار مؤثر است و با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار دولت، تسهیل شرایط است و آنچه حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای را رقم می‌زند، جذب سرمایه گذار است.

بیشتر بخوانید

ثروت افزایی در کشور با توسعه پایدار معادن

 او با بیان اینکه شهرداری باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ایجاد پارک خطی را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند با سرمایه گذاری شهرداری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به توسعه بخش گردشگری شهر کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، شهرداری اسلامیه از شهرداری‌های برتر استان در جریان تولید درآمد‌های کوششی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟