Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: با امضای تفاهم‌نامه مقرر شد مدال‌آوران المپیاد در طول دوران تحصیل‌شان بورسیه و حمایت مالی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، محمد‌علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه «جوان ایرانی سلام» درباره اقدامات یک‌ساله خود گفت: خوشبختانه توانستیم برخی از برنامه‌هایی را که به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم، اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین اقداماتی که در بخش جوانان و نخبگان انجام شد، بحث امریه پسادکتری و حمایت از پسادکتری بود. ازطرفی، توانستیم پژوهشگران مستقل را به رسمیت بشناسیم.


وزیر علوم با بیان اینکه وقتی مدال‌آوران المپیاد مدال طلا و برنز کسب می‌کنند، در رشته خودشان ادامه تحصیل نمی‌دهند، ادامه داد: ما بررسی کردیم که علت ادامه تحصیل مدال‌آوران المپیاد در رشته‌های غیر مرتبط چیست. به این نتیجه رسیدیم که این افراد نگران آینده شغلی خود هستند و یا در رشته‌هایی ادامه تحصیل می‌دهند که در دوران تحصیل‌شان حداقل درآمد دارند.


زلفی گل گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا کردیم، مقرر شد که مدال‌آوران المپیاد در طی دوران تحصیل‌شان حمایت مالی و بورسیه شوند و پس از اینکه مدارج علمی خود را تا مقطع دکتری طی کردند، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه مشغول فعالیت می‌شوند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای ۱۰۰ نفر برتر کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، انسانی و ریاضی همین حمایت‌ها درنظر گرفته شده، گفت: برای ۵۰ نفر از گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر هم این نوع حمایت‌ها اعمال خواهد شد.


زلفی گل به دیگر اقداماتی که برای جوانان درنظر گرفته شده اشاره کرد و ادامه داد: هیئت اجرایی جذب هیئت علمی که ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، اخیراً مصوبه‌ای درنظر گرفته که براساس آن نخبگانی که از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کردند و می‌کنند، پس از دوران فارغ‌التحصیلی‌شان بدون الزام برای شرکت در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مستقیماً به دانشگا‌ه‌ها معرفی می‌شوند تا در اولویت جذب هیئت علمی قرار گیرند.


وزیر علوم با بیان اینکه نخبگانی که تمایل دارند در دستگاه‌های اجرایی مشغول شوند، مسیر جذب‌شان تسهیل شده است، افزود: این افراد پس از به‌کارگیری در دستگاه‌های اجرایی از مزایا و دریافتی بیشتری برخوردار می‌شوند.


محمد‌علی زلفی گل با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مدیریت واحدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ندارند و مورد توجه نیستند، افزود:، چون این پارک‌ها و مراکز با گستردگی و حجم بالا مواجه بودند و بخش فناوری به حاشیه رانده شده بود، تصمیم گرفتیم با چابک‌سازی پست‌های سازمانی و تغییر چارت سازمانی وزارتخانه، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم را تاسیس کنیم. امروزه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و پهنه‌های علم و فناوری تحت مدیریت منسجم قرار گرفتند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها این را هم گفت: معاونت فناوری و نوآوری به تاسیس سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها اقدام کرده است. این سامانه وظیفه دارد تمام نیاز‌های صنایع خصوصی، دولتی و اجرایی را دسته‌بندی کند و در معرض دید دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار دهد. این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که موضوع تحقیقات دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد به سمت صنایع دولتی، خصوصی و دستگاه‌های اجرایی هدایت شود.


محمد‌علی زلفی گل گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند، نیاز‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند. وزارتخانه‌های دولتی و خصوصی هم مکلف شدند نیازهایشان را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم المپیاد مدال آوران المپیاد دستگاه های اجرایی تحقیقات و فناوری ادامه تحصیل هیئت علمی وزیر علوم نیاز ها زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند