Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد که ۷۳۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، یکی از علمای شیعه عراق معترضان و طرف‌های درگیر عراق را به مذاکره و آرامش دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، حسین اسماعیل الصدر، از علمای شیعه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تمام طرف‌های عراقی را به مذاکره و آرامش دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم آتش فتنه را خاموش کنند؛ اگرچه سکوت اولویت دارد و ماندن در خانه بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وضعیت پر از تنش در سایه تنش‌ها و کشمکش‌های داخلی از تمام طرف‌های سیاسی و بقیه طرف‌ها می‌خواهیم سلاح و تمام تنش‌ها را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عراق منجر شده است کنار بگذارند.

وی گفت: این تنش‌ها تنها به ویرانی و خونریزی بیشتر منجر می‌شود. شما خونتان را در جنگ‌های آزادی علیه تروریسم صرف کردید. چگونه ممکن است تنش‌های سیاسی با ساکنان یک خانه (کشور عراق) این کار را بکند؟ غیرمنطقی و غیرانسانی است که جنگی بین برادران رخ بدهد. ما امیدواریم خداوند عراق و عراقی‌ها را از هر شر و بدی حفظ کند.

عراق از ظهر دوشنبه و درپی کناره گیری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از صحنه سیاست و یورش حامیانش به منطقه سبز شاهد تنش و ناآرامی در پایتخت و شماری از شهر‌ها است.

منابع پزشکی عراقی گزارش دادند که در درگیری‌های دوشنبه در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق، ۳۰ تن کشته شدند که گفته می‌شود از این تعداد، شماری نیرو‌های امنیتی هستند.

همچنین گزارش شده که شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به ۷۰۰ تن رسیده است که ۱۱۰ تن از آن‌ها نیرو‌های امنیتی هستند.

درگیری‌ها در عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ورودشان به کاخ ریاست جمهوری در پی کناره‌گیری مقتدی صدر، رهبر این جریان از سیاست آغاز شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عراق مقتدی صدر درگیری ها منطقه سبز طرف ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • سردار آزمون اجازه بزن بزن نداد!(عکس)
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد