Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس بیمارستان ابوذر اهواز با اشاره به گذشت بیش از 2 سال و نیم از شیوع بیماری کرونا گفت: با مطالعات انجام شده و پیشرفت‌های اتفاق افتاده در علم پزشکی، این بیماری شناخته و عوارض آن مشخص شد.

به گزارش خبرنگار آریا از اهواز ؛محسن حسین زاده افزود: ابتدای شیوع کووید-19 تصور می‌شد که این بیماری تاثیری روی کودکان ندارد، اما به تدریج آمار ابتلا به آن در گروه سنی کودکان با عوارض مختلف افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده ادامه داد: باتوجه به اینکه بیمارستان ابوذر یکی از مراکز درمانی جامع در خوزستان و استان‌های همجوار محسوب می‌شود، افراد مبتلا به کرونا با علائم خفیف تا تشدید که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه داشتند، مراجعه می‌کردند.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز اضافه کرد: مطالعات انجام شده در دنیا و کشور نشان می‌دهند که راهکار اصلی برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن در گروه‌های سنی مختلف، تزریق واکسن است، زیرا بیماری ویروسی بوده و از راه تنفسی وارد بدن می‌شود.

وی افزایش سطح ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی را از دیگر راه‌های موثر برای کاهش آمار ابتلا به کرونا برشمرد و گفت: واکسن‌های موجود برای تزریق در گروه سنی کودکان نیز بررسی شدند و با انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن هستیم.

حسین زاده به تغییر شکل و رفتار ویروس کووید-19 و شیوع سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن اشاره کرد و افزود: همین امر سبب شده از تیرماه امسال شاهد افزایش ابتلا و مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به بیمارستان ابوذر اهواز و بستری آن‌ها باشیم.

این فوق تخصص قلب کودکان می‌گوید: کنترل بیماری در کودکان به دلیل سخت بودن رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در کودکان آسان نیست، اگرچه والدین در این رابطه همکاری خوبی دارند، اما مهم‌ترین روش برای مقابله با این بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن است و با تزریق واکسن محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود همه کودکان 5 ساله و بیشتر برای تزریق واکسن کووید-19 به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و توجهی به شایعه‌ها نشود تا بتوانیم هرچه سریعتر این بیماری را نابود کنیم، زیرا بیماران بستری در بیمارستان ابوذر اهواز و افرادی که وضعیت بیماری در آن‌ها شدید است، کودکانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

 

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تزریق واکسن کووید واکسیناسیون بیمارستان ابوذر اهواز کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی

محمد باقر خلفی گفت: حجاج البرزی برای تزریق واکسن منژیت فقط باید به درمانگاه جمعیت هلال احمر البرز واقع در چهارراه طالقانی جنب دارخانه هلال احمر و همچنین مرکز سلامت منطقه رضوانیه کمالشهر مراجعه کنند.

وی افزود: ساعت کار درمانگاه هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج از ساعت هشت صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود و حجاج با دردست داشتن مدارکی که مدیران کاروان ها اعلام کردند به نشانی کرج - چهار راه طالقانی - جنب داروخانه هلال احمر البرز مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی