Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:15:55 GMT

نجات ۳۴۹ نفر از غرق شدگی در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۰۲۲

نجات ۳۴۹ نفر از غرق شدگی در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که بیشترین ماموریت های هلال احمر برای نجات غرق شدگان در استان مازندران انجام شده از نجات ۳۴۹ نفر از غرق شدگی در هفته های اخیر خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست مهدی ولی‌پور با اشاره به ماموریت های امداد و نجات در محیط های آبی کشور از تاریخ  یکم خرداد لغایت ۷ شهریور گفت:  کل ماموریت های انجام شده در این بازه زمانی ۳۰۷ مورد در ۲۶ استان کشور بوده است که استان مازندران بواسطه حوادثی که در آن رخ داده، ۱۳۷ ماموریت نجات در آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از استان مازندران، بیشترین حوادث آبی در استان های گیلان و آذربایجان غربی رخ داده که هلال احمر در این استان ها به ترتیب ۵۰ و ۲۲ ماموریت نجات انجام داده و در مجموع در سراسر کشور ۳۴۹ نفر را از مرگ نجات داده است.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: ۱۲۳ نفر از نجات داده شدگان نیز برای درمان تخصصی توسط ناوگان زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. متاسفانه در این بازه زمانی ۱۵۵ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر؛ وی با اشاره به جزئیات عملیات های امدادرسانی گفت: در تابستان امسال ۱۷۲۳ نیروی عملیاتی در قالب ۴۷۳ تیم در مناطق ساحلی کشور مستقر بودند تا به شهروندان خدمت رسانی کنند و بر همین اساس ۱۷۴ ماموریت در مناطق دریایی، ۸۰ ماموریت در بستر رودخانه ها، ۲۹ ماموریت در مناطق نزدیک به سد و ۲۴ ماموریت در سایر مناطق آبی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان در تمامی عرصه ها است و حضور فعال نیروهای هلال احمر در کنار محیط های آبی نیز بر همین اساس ادامه پیدا می کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: غرق شدگی ، منطقه مازندران ، هلال‌احمر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: غرق شدگی منطقه مازندران هلال احمر هلال احمر انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۱:۱۲صبح امروز مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳؛ مبنی بر مفقودی چهار نفر در ارتفاعات اوچ دره شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.   وی افزود:تیم اعزامی بعد از طی مسافت و حضور در محل حادثه،پس از ۴ ساعت به چهار طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • دختر گرفتار در حوض‌انبار چرمه سرایان نجات یافت