Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این نشریه انگلیسی افزود: تحقیقات صورت گرفته از داده‌های زمان انتظار «سرویس سلامت ملی» انگلیس (NHS) آشکار کرد که تشخیص بیماری سرطان در میان سیاه‌پوستان و آسیایی‌ها(زردپوستان)، در برخی موارد تا ۶ هفته بیش از سفید پوستان زمان می‌برد.

دانشگاه اکستر (Exeter) با همکاری نشریه گاردین در این پژوهش دریافتند که از هر هفت پرونده‌ مرتبط با بیماری سرطان در اقلیت‌های نژادی انگلیس، ۶ مورد از آن‌ها بیش از سفیدپوستان برای تشخیص ابتلا انتظار کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج این بررسی، میانگین زمان انتظار برای سفید پوستان از لحظه مراجعه به پزشک عمومی با علائم بیماری تا تشخیص آن ۵۵ روز است در صورتی که این زمان برای زردپوستان ۶۰ روز و سیاه‌پوستان ۶۱ روز است.

بررسی‌ها نشان داد این زمان انتظار در برخی از انواع سرطان مانند سرطان مری یا معده در سفیدپوستان ۵۳ روز اما برای زردپوستان ۱۰۰ روز است که این به معنای اختلاف زمانی بیش از ۶ هفته است.

در تشخیص «میلوما»، نوعی از سرطان خون (سومین نوع رایج سرطان خون)، سفیدهای انگلیس ۹۳ روز و سیاه‌پوستان این کشور ۱۲۷ روز (بیش از یک ماه بیشتر) منتظر می‌مانند.

این گزارش می‌افزاید: تشخیص دیرهنگام سرطان به معنی محدودیت در انتخاب نوع درمان و در نتیجه اثرگذاری کمتر بر بیماری خواهد بود که در این شرایط احتمال نجات بیمار را به مراتب کاهش می‌یابد.

این درحالی است که نتایج تحقیقات پیشین در زمینه درمان بیماری سرطان در انگلیس نشان داده بود که در برخی انواع سرطان تجربه‌های مثبتی از خدمات درمانی گزارش نمی‌شود.

دولت انگلیس و سرویس سلامت ملی این کشور بارها وعده داده‌اند که با این تبعیض نژادی در ارائه خدمات درمانی مقابله خواهند کرد.

«جابر بات» (Jabeer Butt) مدیر اجرایی بنیاد برابری نژادی انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به یافته‌های این پژوهش خاطرنشان‌ کرد: چنین رویه‌ای می‌تواند زندگی اقلیت‌های نژادی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اذعان اینکه یافته‌های ناراحت‌کننده جدید برایش «شوکه‌کننده» نیست، تاکید کرد: باید در سریع‌ترین زمان عواملی که مانع دستیابی رنگین پوستان انگلیس به خدمات درمانی برابر می‌شوند را شناسایی و مرتفع کرد.

میشل میچل (Michelle Mitchell) مدیر اجرایی تحقیقات سرطان بریتانیا که سرمایه‌گذاری این پژوهش را بر عهده داشت، نیز تصریح کرد: اگرچه افزایش زمان تشخیص نمی‌تواند تنها عامل موثر در درمان نشدن برخی بیماران مبتلا به سرطان انگلیس باشد اما در خوشبینانه‌ترین این تاخیر در تشخیص بیماری برای اقلیت‌های نژادی اضطراب و نگرانی بیشتری به آن‌ها وارد می‌کند.

در ماه‌های گذشته نتایج بررسی‌های یک موسسه پژوهشی در حوزه مدیریت در انگلیس نشان داده بود که رنگین‌پوستان در این کشور به دلیل هویتشان از دسترسی به امکانات شغلی محروم مانده و قربانی تبعیض می‌شوند. بر اساس نتایج این پژوهش اغلب کارکنان سیاه‌پوست و آسیایی‌ در انگلیس از دسترسی به امکانات پیشرفت شغلی، از جمله استخدام، ارتقاء و دریافت پاداش، به خاطر هویت نژادیشان باز می‌مانند و قربانی تبعیض می‌شوند.

به گزارش ایرنا، تبعیض نژادی در انگلیس موضوع تازه‌ای نیست فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) نصرت غنی ۴۹ ساله اعلام کرده بود که رئیس فراکسیون حزب به او گفته که به خاطر مسلمان بودن از پست خود به عنوان وزیر حمل و نقل اخراج شده است.

دولت انگلیس سال گذشته در گزارشی درباره نفی نژاد پرستی در این کشور اعلام کرده بود که مطالعات در مورد نژادپرستی در جامعه انگلیس نشان می‌دهد که اغلب بحران‌ها و نابرابری‌های اجتماعی که ظاهرا به دلیل نژادپرستی بوجود آمده‌اند، نهایتا دلایل دیگری به جز نژادپرستی روزمره دارند.

این گزارش نژادپرستی ساختاری در انگلیس را رد کرده و ادعا کرده بود که اتباع غیر انگلیسی نیز به موفقیت‌هایی در جامعه دست پیدا کرده‌اند. فقط کودکان رنگین پوست که از مستعمره های پیشین انگلیس در دریای کارائیب به این کشور آمده‌اند، «موفقیت‌های کمتری نسبت به سفیدپوستان در جامعه کسب کرده‌اند»

با انتشار این گزارش موجی از انتقادها از سوی اعضای حزب رقیب دولت، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر به سمت دولت حاضر انگلیس سرازیر شد. به طوریکه رئیس یکی از سازمان‌های مبارزه با نژادپرستی در انگلیس، این یافته‌ها را کاملا ناامید کننده خوانده و گفته بود که «شهروندان غیرسفیدپوست و خصوصا سیاه پوستان ۴ برابر بیش از بقیه در معرض تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی قرار می‌گیرند».

لیسا ناندی وزیر امورخارجه کابینه در سایه (حزب کارگر) هم به اسکای نیوز گفته بود که آمارها نشان می‌دهند که کشور ما همچنان درگیر یک نژادپرستی ساختاری و ریشه دار است. همچنین «مارشا دکوردوا» معاون وزیر کشور کابینه در سایه عنوان کرده بود که این گزارش در تائید برده‌داری و امپراتوری انگلیس تهیه شده است.

برچسب‌ها انگلیس تبعیض نژادی لندن سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس تبعیض نژادی لندن انگلیس تبعیض نژادی لندن سرطان خدمات درمانی سیاه پوستان تبعیض نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد