Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:15:09 GMT

بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۳۹۹

بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج

ایسنا/کردستان در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار کردستان، مجتمع صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر در سنندج به‌بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان روز گذشتە در آیین افتتاح مجتمع صنایع‌دستی سنندج که با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد، گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد افتتاح این مجموعه کارگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مرکز استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد:استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان با تاکید بر حمایت از تولید با توجه به شعار سال، افزود: همه مسئولان و متولیان امر باید با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در آیین افتتاحیه این مجتمع گفت: مجتمع صنایع‌دستی سنندج از جمله مجتمع‌های بزرگ صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود که با افتتاح و بهره‌برداری از آن برای۱۱۰ نفر از هنرمندان منطقه شغل ایجاد شده است.

یعقوب گویلیان با بیان اینکه این مجتمع در سه طبقه و تعداد ۲۲ کارگاه احداث شده است، اظهار کرد: در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی، زمینه معرفی و عرضه این محصولات را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم نمایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: صنایع‌دستی استان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

گویلیان یادآور شد: امیدواریم با همکاری صنعتگران توانمند کردستان زمینه رشد و توسعه آثار ارزشمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مجتمع صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟