Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش‌های شفیره کار مهدی شاه پیری و رئالیسم مصنوعی به کارگردانی ایمان اسکندری نمایش‌هایی هستند که از روز چهاردهم شهریور اجراهایشان را شروع می‌کنند.

پیش‌فروش بلیت‌های سومین نمایش ایمان اسکندری و رونمایی از پوستر 

ایمان اسکندری پس از ۵ سال دوری از تئاتر، سومین نمایش خود را با عنوان «رئالیسم مصنوعی» از ۱۴ شهریور در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاده صمدی، محمد برهمنی، امیراحمد قزوینی، اسماعیل گرجی، سمانه زارعی و شبنم دادخواه بازیگران نمایش «رئالیسم مصنوعی» هستند. طراحی پوستر نیز برعهده‌ی سعید رضوانی بوده است.

قابل ذکر است که ایمان اسکندری کارگردانی نمایش‌های موفق و پرمخاطبی با عنوان «بیرون پشت در» و «ماراساد» را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

عوامل نمایش «رئالیسم مصنوعی» عبارتند از: نویسنده: سمانه زارعی، کارگردان: ایمان اسکندری، مجری طرح: میثم احمدی، آهنگساز و طراح صدا: سعید دهقان، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح نور: مرتضی نجفی، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی‌پور، طراح گریم: فائزه سلطانی، طراح پوستر و بروشور: سعید رضوانی، طراح آکسسوار: سامان دلشاد، مهندس صدا: علی پیروزی، مدیرتولید: محمد گودرزیانی، مدیر رسانه و مشاور تبلیغات: مهسا همتی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: ایمان یزدی، دستیاران کارگردان: رضا اسکندری، مهسا زال، منشی صحنه: غزال فرخندی، مدیرصحنه: امیرعلی بنابی، دستیار آهنگساز: امیررضا دلجو، اجرای گریم: فائزه سلطانی، پریا الهی، امیرعباس حاتمی، دستیار گریم: هدی لطیفی، فاطمه سلطانی

«شفیره» در تئاتر شهر 

«شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری عنوان یکی از تازه ترین نمایش‌های تئاتر شهر است که از روز دوشنبه چهاردهم شهریو ماه در تالار چهارسوی این مجموعه به صحنه خواهد رفت.

نمایش «شفیره» از جمله آثار برگزیده سی هفتمین جشنواره بین المللی تئاترفجر و هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران – مبارک است که در بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی حرکت، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی موفق به دریافت جوایز برگزیده شد.

در این اثر نمایشی که با برداشتی متفاوت از نمایشنامه «مده‌آ» اوریپید به صحنه می‌رود، داریوش فائزی، مهرنوش بلمه، حامی‌علیزاده، سهند جعفری زاد، رویا صدوقی، نگین تقوی راد، وصال امینی به عنوان بازیگر حضور دارند.

بابک نصیری خواه آهنگساز، مهدی شاه پیری – داریوش فائزی – حامی‌علیزاده طراحان حرکت، علی ذاکری – کتایون رزم حسینی – مهدی شاه پیری طراحان صحنه، مهرنوش بلمه طراح عروسک، طراح لباس، دوخت لباس، ساخت عروسک و آکسسوار، رضا خضرایی طراح و مجری نور، امیر قادری طراح چهره پردازی، غزال بلمه طراح پوستر و بروشور، نوید اکبری مبارکه دستیار کارگردان و برنامه ریز، نسیم تاجی دستیار دوم کارگردان، علی ذاکری مدیر صحنه، میلاد گودرزی عکاس و سازنده تیزر، سعید سیادت مجری طرح نیز دیگر عوامل اجرایی نمایش «شفیره» را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «تنها در صورتی پسر زنده خواهد شد که شاه گلوی دختر را ببرد و خونش را بریزد. پادشاه چنین کرد.»

از تئاتر چه خبر؟ | فرهاد آئیش گالیله می شود | لغو ۲ اجرای اول نمایش پدر بازگشت سعید پورصمیمی و رضا کیانیان با نمایش‌های «خوشدلان» و «پدر»

مهدی شاه‌پیری از جمله هنرمندان فعال حوزه تئاتر است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش به اتمام رسانده است. این هنرمند تاکنون در  عرصه‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی تئاتر، انیمیشن، تئاتر عروسکی، طراحی حرکت، گویندگی، و تیزر فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است. بازی و کارگردانی در چندین اثر نمایشی و حضور در جشنواره‌های مختلف و بین المللی در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون نیز از جمله دیگر فعالیت‌های شاه پیری محسوب می‌شود.

نمایش «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری  از روز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه ، ساعت ۱۹ به مدت زمان  دقیقه و قیمت بلیت۸۰ هزار تومان در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

لازم به توضیح است هم زمان با اجرای نمایش «شفیره»، نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی نیز  از روز چهاردهم شهریور ماه سال جاری در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 701727 برچسب‌ها نمایش مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر تماشاخانه ایرانشهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر تماشاخانه ایرانشهر ایمان اسکندری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید