Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:47:38 GMT

اتباع ما عراق را به سبب درگیری های بغداد ترک کنند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۵۱۷

اتباع ما عراق را به سبب درگیری های بغداد ترک کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، سفارت کانادا در بغداد از اتباع این کشور خواست که عراق را ترک کنند.

سفارت کانادا در عراق اعلام کرد: از اتباع خود می خواهیم که عراق را به سبب درگیری ها در بغداد ترک کنند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی عمیق از رخدادهای عراق، از همه گروه‌ها خواستند ضمن خویشتنداری حداکثری، به مسئولیت خود عمل کرده و درگیری‌های خونین را فورا متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین از همه رهبران سیاسی عراق خواست تا در چارچوب قانون اساسی رفتار کرده و به نهادهای قانونی احترام بگذارند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه تحولات عراق را از نزدیک زیرنظر داریم، اظهار داشت: همه گروه‌ها باید آرامش را حفظ کرده و وارد گفتگوهای سازنده شوند.

مسکو اظهار داشت: ما با همه رهبران سیاسی عراق ارتباط خوبی داریم و فکر نمی‌کنیم خطر جدی شهروندان روسیه در آنجا را تهدید کند اما به به تحلیل وضعیت ادامه خواهیم داد، اولویت اساسی ما سلامت نمایندگان دیپلماتیک، کارمندان و شهروندان‌مان است.

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات نیز در توئیتی نوشت: ثبات عراق خواسته فوری کشورهای عربی و منطقه‌ای است و هیچ راهکاری جز کاهش تنش، خویشتنداری و گفتگوی سازنده میان عراقی‌ها در این مرحله حساس وجود ندارد تا کشور از بحران کنونی خارج شود.

قرقاش اظهار داشت: درگیری و خشونت به نفع عراق و منطقه نیست.

کد خبر 5577235

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق درگیری بغداد عراق روسیه رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا اوکراین فلسطین تایوان سوریه بغداد اتحادیه اروپا ترکیه جو بایدن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه

به گزارش تابناک، سرهنگ علی تقدسی در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب بکار رفته در صحنه تیراندازی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی پلیس در سال جاری برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان است

 منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد