Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:21:37 GMT

تاثیر مثبت تنوع کشاورزی بر امنیت غذایی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۵۶۶

تاثیر مثبت تنوع کشاورزی بر امنیت غذایی

مطالعه جدیدی که در مجله امنیت غذایی جهانی منتشر شده نشان می‌دهد که تنوع کشاورزی می‌تواند محرک مهم امنیت غذایی باشد، اگرچه میزان سهم آن به ویژگی‌های بیوفیزیکی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌تر سیستم کشاورزی محلی بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، محققان بررسی گسترده ای از رابطه بین تنوع کشاورزی و امنیت غذایی در کشورهای با درآمد کم و متوسط انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها کشف کردند که تنوع کشاورزی تقریباً در دو سوم موارد، تأثیر مثبتی بر امنیت غذایی داشت، در حالی که در یک سوم موارد هیچ ارتباطی وجود نداشت یا نتایج متفاوت بود.

کارشناسان اظهار کردند که امنیت غذایی زمانی وجود دارد که همه مردم در همه زمان‌ها به منابع غذایی کافی، ایمن و مغذی دسترسی فیزیکی و اقتصادی داشته باشند که نیازهای غذایی آنها را برآورده کند و به آنها کمک کند تا زندگی سالم و فعالی داشته باشند. تنوع کشاورزی شامل انواع محصولات زراعی، نژادهای دام، گونه‌های ماهی و منابع حیات وحش و همچنین نحوه پردازش و مصرف آنها می‌شود.

کاترینا واها، محقق ارشد این مطالعه در استرالیا گفت: ما تمام ترکیب‌هایی را که می‌توانید فکر کنید و چگونگی اندازه‌گیری کمی بین شاخص‌های امنیت غذایی و تنوع را بررسی کردیم.

با این حال، تجزیه و تحلیل نشان داد که اگرچه تنوع کشاورزی می‌تواند برای امنیت غذایی بسیار مفید باشد، این تنها استراتژی موجود برای افزایش نیست. با این وجود، زمانی که تنوع‌سازی ارزان‌ترین استراتژی از نظر هزینه‌های پولی و نیروی کار است، می‌تواند گزینه بسیار مؤثری برای بهبود شیوه‌های کشاورزی و سود باشد.

الیزابت گوتور، از نویسندگان این مطالعه افزود: «اگر سیستم متنوعی دارید، می‌توانید با استرس‌های زیستی و غیر زیستی، به عنوان مثال، مانند تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی مقابله کنید».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی امنیت غذایی اقتصادي تنوع کشاورزی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان

وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان هشدار داد پارازیت و اختلال پیاپی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی خطر بزرگی برای امنیت ناوبری هوایی است.

به گزارش ایسنا، علی حمیه، وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با دبیرکل و رئیس سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) در شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن گفت که مسأله امنیت ناوبری هوایی در حریم هوایی لبنان و فرودگاه به دلیل پارازیت و اختلال ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در خطر است.

براساس گزارش روسیا الیوم، وی در ادامه افزود این موضوع خطر بزرگی برای ایمنی و امنیت ناوبری هوایی و برای همه کسانی است که از لبنان خارج و یا وارد آن می‌شوند.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد: «ما فرصت نشست با دبیرکل سازمان ایکائو و رئیس آن را برای بررسی این وضعیت و خطرات آن غنیمت می‌شماریم.»

وی در پایان گفت فضای لبنان و منطقه باید از خطرات ناشی از این اقدام رژیم صهیونیستی مصون و امن باقی بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو