Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:07:49 GMT

حمایت از بهروری کشاورزی زنجان در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۶۶۵

حمایت از بهروری کشاورزی زنجان در اولویت باشد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بسته اقدامات استانی در نظر گرفته شده است.

رامین میرزایی صبح امروز (۸ شهریورماه) در نشست خبری، با بیان اینکه‌ برنامه‌ریزی بودجه، نظارت و رصد توسعه استان مهم‌ترین وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور، بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت استان تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی در چارچوب ضوابط ملی آمایش کشور متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات ‌جغرافیایی‌ استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی امور اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان، توسعه و تجهیز منابع استانی با تاکید بر حذف وابستگی به درآمدهای نفت و گاز، تهیه و تنظیم، توزیع، ابلاغ، مبادله موافقت‌نامه و تخصیص اعتبارات استان در چارچوب ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه سنواتی، نظارت و ارزیابی برنامه و بودجه استان نیز بخشی از فعالیت‌های این سازمان است.

این مسئول با اشاره به نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) ملی و استانی و گزارش‌گیری از پیشرفت برنامه‌ها و ارزیابی آن‌ها، افزود: بودجه استان در سال‌جاری در بخش عمرانی با توجه به قانون بودجه، ۵۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

میرزایی با اشاره به بررسی و تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی و ارزشیابی پیمانکاران، ‌مشاوران و کارشناسان استان و ارتقای و تقویت ظرفیت کمی و کیفی آن‌ها، ادامه داد: ۳ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز ۲۱۴ میلیارد تومان و اعتبارات توازن که به دو بخش استانی و ملی تقسیم می‌شود ۳۹۵ میلیارد تومان برآورد شده است. (۱۹۷ میلیارد تومان از این اعتبارات برای بخش ملی است).

وی منبع چهارم تخصیص اعتبارات را از محل قانون بودجه ملی ۳۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبارات بین استانی ۳۵۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۳۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی تخصیص داده شده و اعتبارات محرومیت‌زدایی در بخش راه روستایی و عشایر، بهداشت، مدارس، بازآفرینی و آبخیزداری و قنوات قابل هزینه است.

این مسئول، اعتبارات استانی را ۲۱۵۱ میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: تقریباً ۷۰ دستگاه اجرایی در این اعتبارات ذی‌نفع هستند.

میرزایی با اشاره به راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان و راهبری استقرار دولت الکترونیک، چرخه بهره‌وری و نظام‌های نوین مدیریتی در سطح استان توسط سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، ابراز کرد: اولویت ما برای توزیع اعتبارات در بخش آب شرب روستایی و شهری، احداث مدارس در شهرک‌های اقماری به تعداد ۶۳ مدرسه با ۷۵۶ کلاسه طی برنامه سه ساله است.

وی با اشاره به رشد ۸ درصدی اقتصاد در برنامه کلان اقتصادی کشور، یکی از اقدامات دولت سیزدهم را تخصیص اعتبار ۱۰ درصدی به شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد و ادامه داد: ۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به توزیع ۱۵ میلیارد تومان از بودجه دانش‌بنیان به بخش بهره‌وری کشاورزی، ابراز کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای بخش صنعت، ۱۰ میلیارد تومان برای بخش خدمات (بازرگانی) و ۵ میلیارد تومان در حوزه فنی و حرفه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه بودجه جاری استان (حقوق و مزایای پرسنل، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی، هزینه‌های جاری دستگاها) ۵۶۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است‌، تصریح کرد: ۲۴ دستگاه تابع نظام بودجه استانی است و الباقی از محل اعتبارات ملی هزینه‌های جاری خود را پرداخت می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه ۶۰۰۰ میلیارد تومان در بحث درآمدی ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌ شده است، تشریح کرد: اعتبارات در پایان سال عددی متفاوتی‌ خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم که مطابق با آمایش ملی و استانی، ادامه داد: الزام کمیسیون ماده ۲۳ چه در سطح استان و چه در سطح ملی برای شروع پروژه جدید، باید مصوبه آمایش سرزمینی را به همراه داشته باشد. این موارد در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها و برای استان زنجان نیز دستگاه‌های کلیدی عنوان شده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ملی و استانی مکلف به رعایت مفاد این سند باشند.

این مسئول ادامه داد: در این سند استان به پنج بخش جغرافیایی تقسیم‌ و با محوریت‌های مختلف فعالیت برای آن تعیین شده است. به عنوان مثال، بر اساس سند توسعه آمایش، محدوده‌های کشت آبی موجود در پهنه استان، فعالیت‌های آبزی‌پروری پشت دریاچه سدها، محدوده‌های کشت دیم موجود در پهنه استان با تاکید بر حفظ منابع پایه و توسعه زیرساخت‌های کشت در محیط‌های کنترل شده، از جمله قلمروهای اولویت‌دار توسعه فعالیت بخش‌های کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ماه‌نشان، زنجان، ابهر و همه شهرک‌های صنعتی جزو قلمروهای اولویت‌دار توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سند آمایش استانی سند بالادستی ما در همه تصمیمات و امور باید قابل توجه باشد.

میرزایی، ارتقای بخش خدمات را اولویت این سازمان دانست و اذعان کرد: توسعه بخش خدمات ارتباط مستقیمی با رونق اقتصاد و سرمایه‌گذاری دارد، از این رو توسعه گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، نرخ بیکاری را در سال گذشته ۶.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: شاخص مشارکت ۴۵.۵ درصد بود که به ترتیب در رتبه یکم و سوم کشور قرار داشتیم. همچنین شاخص تورم در سال گذشته ۳۶.۴ درصد اعلام شده بود.

میزایی با اشاره به برنامه‌محوری بودن دولت سیزدهم در تبیین بودجه، عنوان کرد: رشد اقتصادی در سال‌جاری، ۸ درصد در کشور در نظر گرفته شده است که برای استان زنجان مطابق به واحدهای تولیدی و آمایش استانی ۸.۷ درصد در نظر گرفته شده است که ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری و ۳.۵ درصد از محل بهروری باشد. همچنین در بخش کشاورزی توسعه بهروری را باید ارتقا دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بسته اقدامات در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۱ انجام شده است، ابراز کرد: ۱۹۶ پروژه سرمایه‌گذاری برای بخش دولتی و ۳۰۸ پروژه برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم؛ همچنین ۱۵۳ پروژه در حوزه بهره‌وری کشاورزی، خدمات و صنایع برای رسیدن به رشد اقتصادی ۳.۵ درصد احصا شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تامین منابع ۳۷ هزار میلیارد تومانی، اظهار کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم ۱۲ درصد از بخش بودجه عمومی دولتی، ۲۱ درصد آورده سرمایه‌گذاران خصوصی، ۴۳ درصد تسهیلات بانکی، ۳ درصد بورس و سرمایه‌گذاری و ۲.۳ درصد شهرداری و ۲.۶ درصد شرکت‌های دولتی تامین شود.

وی با تاکید بر ارتقای صادرات غیرنفتی و ارائه تسهیلات به واحدهای راکد و تولید غیرفعال و نیز افزایش بهره‌وری، اعلام کرد: برای حرکت اقتصادی ۲۳ درصد از اعتبارات عمرانی در بسته اقدامات در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تشکیل ارتباط پنجره واحد سرمایه‌گذاری و ساماندهی پسماند روی، توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان را مهم دانست و ادامه داد: توجه به بخش ویژه اقتصادی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

میرزایی با اشاره به اهداف سند برنامه هفتم، ادامه داد: ۱۲۵ مصوبه از سفر رئیس‌جمهور ثبت شده است که ۲۸ مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه‌گذاری و ۱۹ مصوبه مجوز خاص و پیگیری‌های پروژه ویژه بود که ۷۸ پروژه بزرگ‌مقیاس نیز در مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان تدوین شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۷۶ میلیارد تومان برای مصوبات پروژه‌های عمرانی سفر رئیس‌جمهور توسط سازمان برنامه و بودجه و نیز ارگان‌های ذی‌ربط تامین شود، خاطرنشان کرد: ۸۰۷ میلیارد تومان از محل نقدینگی به استان تزریق شده است که خوشبختانه پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان مدیریت برنامه و بودجه زنجان دانش بنیان کشاورزی تسهيلات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نظر گرفته شده میلیارد تومان میلیارد تومان ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری دانش بنیان برنامه ها سفر رئیس برای بخش بهره وری ۳ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان، از کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این دهه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی در زنجان ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است تا خادمان و پرچم متبرک حضرت معصومه (س) در روز ۲۱ اردیبهشت به زنجان برسند، افزود: قرار است خادمان به مدت سه روز در زنجان حضور داشته باشند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های خادمان حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این خادمان قرار است طی مدت سه روز برنامه‌های خود را در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به اجرا بگذارند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های خادمان حرم امام رضا (ع) نیز یادآور شد: این خادمان نیز برنامه‌های خود را به مدت یک هفته با عنوان «زیر سایه خورشید» در سطح استان به خصوص شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و طارم به اجرا بگذارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ایجاد چایخانه آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌های مهم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر شده است تا ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از چایخانه‌های آستان قدس رضوی ۲۱ چایخانه خواهد بود.

غلامرضا نظری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست خبری یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه کرامت را افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوان این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشت، باید از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6097478

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • صادرات استان زنجان صعودی شد