Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:09:19 GMT

هشدار درباره ظهور عوامل تروریستی در لبنان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۶۹۸

هشدار درباره ظهور عوامل تروریستی در لبنان

نیروهای امنیتی لبنان هشدار می‌دهند که در سایه تشدید بحران مالی و معیشتی این کشور ممکن است خطر ظهور عوامل تروریستی در مناطق مختلف ایجاد شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از دستگیری یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در منطقه نبطیه -بنت جبیل لبنان، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که هم‌زمان با فشارهای مالی و معیشتی هشدارهای امنیتی در خصوص ظهور عوامل تروریستی در مناطق مختلف تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مرجع امنیتی در این زمینه در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اعلام کرد که وضعیت امنیتی لبنان بسیار حساس است و نیروهای امنیتی تلاش دارند از سوء استفاده هسته‌های تروریستی از بحران مالی و اقتصادی لبنان جهت ایجاد ناامنی در این کشور جلوگیری کنند.

این منبع لبنانی افزود، نیروهای امنیتی به طور کامل اوضاع کشور را تحت کنترل دارند و فرماندهی ارتش و سرویس‌های امنیتی بر هوشیاری کامل جهت مقابله با توطئه‌های تروریستی تاکید می‌کنند. نیروهای امنیتی و نظامی لبنان وظیفه خود را در برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم به خوبی انجام می‌دهند.

منبع مذکور تاکید کرد، دستگیری عناصر وابسته به داعش در مناطق مختلف لبنان اتفاقی است که تقریبا به شکل روزانه رخ می‌دهد و این امر بیانگر آن است که ارتش و سرویس امنیتی لبنان هشیار هستند.

روز گذشته نیروهای امنیتی لبنان موفق به دستگیری یک گروهک وابسته به داعش شدند که قبلا در یکی از روستاهای مرزی در جنوب سوریه در صفوف این گروه تروریستی می جنگیدند.

پایگاه خبری « لبنان 24 » گزارش داد: نیروهای اداره کل امنیت کشور در « نبطیه - دفتر بنت جبیل » یک گروهک وابسته به داعش را که پیشتر در سوریه جنگیده و به صورت غیرقانونی به لبنان نقل مکان کردند، دستگیر کردند. این گروه وابسته به داعش در یکی از روستاهای مرزی در جنوب لبنان ساکن شده بود و منطقه را زیر نظر داشت.

به نوشته « لبنان 24 » این گروهک تروریستی با هدف تامین مالی، شبکه‌ای را برای توزیع ارزهای تقلبی و مواد مخدر راه اندازی و مدیریت می‌کرد که تحقیقات برای کشف سایر افراد مرتبط با این گروهک و اهداف آنها توسط مراجع ذی‌صلاح قضایی ادامه دارد.

جبران باسیل: در پرونده مرزبندی معادله قدرت در دست لبنان قرار داردتیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت جوانان لبنانیمناقشه مرزی و سناریوی جدید آمریکا برای بحران‌آفرینی در لبنان/ گره کور پرونده سیاسی به‌دست حزب‌الله باز می‌شود؟

 

از بیش از دو سال گذشته هشدارهایی درباره تحرکات گروه تروریستی داعش برای جذب جوانان لبنانی در شمال این کشور مطرح می‌شود. از همان زمان مهاجرت مشکوک جوانان لبنانی به خارج از این کشور به ویژه از مرزهای عراق و سوریه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و نهادهای مربوطه مهاجرت این افراد را به فقر و بیکاری در لبنان ربط می‌دهند.

بر همین اساس منابع امنیتی لبنان نگرانند اتفاقی که بین سال‌های 2013 تا 2015 و با نفوذ داعش در میان جوانان لبنانی رخ داد این بار نیز تکرار شود. همچنین روشن است که سرویس‌های امنیتی لبنان دقیقا نمی‌دانند که کدام یک از جوانان با هدف پیوستن به تروریست‌های داعش از این کشور خارج می‌شوند. از طرف دیگر جوانان لبنانی که برای اولین بار جذب داعش می‌شوند، از آنجایی که پیش‌تر هیچ سابقه‌ای نداشته‌اند به راحتی می‌توانند به عنوان ابزارهایی برای انجام عملیات‌های مختلف این گروه تروریستی مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای امنیتی وابسته به داعش جوانان لبنانی امنیتی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مردم تونس ساعتی قبل یک راهپیمایی گسترده در پایتخت این کشور به مناسبت روز جهانی کارگر و همچنین اعلام حمایت خود از ساکنان مظلوم نوار غزه برگزار کردند.

این راهپیمایی در میدان النضال واقع در پایتخت تونس برگزار شد.

شهروندان لبنانی نیز با حضور در خیابان‌های بیروت پایتخت این کشور و برگزاری یک راهپیمایی گسترده حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این راهپیمایی بنا به دعوت اتحادیه کارگران لبنان و به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد.

روز گذشته نیز دانشگاه‌های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری تحصن‌های دانشجویی بود.

این تحصن‌ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه‌های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه‌های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار شد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی لبنان روز گذشته در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

کد خبر 6094117

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر