Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: سرمایه‌گذاری در مسکن، شهرک‌های تخصصی، تشکیل شرکت‌های مؤثر در ایجاد درآمد با مشارکت بخش خصوصی از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا به دنبال تحقق آن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا، افزود: جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمدهای پایدار باید از اهداف مدیریت شهری باشد که در این راستا کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا به دنبال راهکارهای اجرایی برای این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: درآمدهای ناپایدار شهری همانند فروش تراکم و کاربری، باعث آسیب‌هایی به زیست شهری همچون افزایش قیمت مسکن، گسترش حاشیه نشینی، بالا رفتن تراکم جمعیت، آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش ترافیک شهری و در نهایت سبب نادیده گرفتن حقوق شهروندی و تخریب منابع نسل‌های آینده می‌شود.

بادامی‌نجات اضافه کرد: طراحی الگوی منطقی توسعه شهری و جذب درآمدهای پایدار از راهکارهای پویایی ساختارهای شهری است و برای دستیابی به منابع نوین و اصلاح ساختار منابع موجود، سبب دسترسی به درآمدهای پایدار و در نتیجه، کارآمدی مدیریتی و ایجاد رضایت در جامعه شهروندی می‌شوند، در همین راستا سیاست‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری ایجاد بسترسازی در پروژه‌هایی است که در سطح ارتقاء اقتصادی، تولید اشتغال شهروندان و اجرای پروژه‌های کلان، شهرداری را یاری کند.

وی یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ را عدم اختصاص بودجه دولتی به شهرداری‌ها برشمرد و گفت: ایجاد درآمد پایدار از موارد مهمی است تا براساس آن شهرداری‌ها بتوانند در راستای مدیریت شهری برنامه‌ریزی مدون داشته باشند چراکه شهرداری به علت نداشتن درآمدهای پایدار در اجرای بعضی از پروژه‌های کلان با چالش‌هایی مواجه می‌شود و نمی‌تواند براساس برنامه‌های طولانی مدت شهرداری برای توسعه برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: درآمدهای ناپایدار کنونی ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه کلان در بسترهای شهری نیستند بر این اساس شهرداری باید نسبت به تدوین راهکارهای مناسب به منظور رسیدن به درآمدهای پایدار تلاش کند.

گفتنی است؛ در این جلسه ضمن بررسی نامه‌های رسیده به کمیسیون، پروژه ساخت کارخانه بازیافت هواپیمایی در همدان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر گردشگري کمیسیون سرمایه گذاری درآمدهای پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم