Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علی نجفی در رابطه پرونده درختان قطع در مشهد گفت: برای قانون حفظ باغات کمیسیون ماده ۷ را داریم که افراد تشکیل‌دهنده این کمیسیون، معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و نماینده شورای شهر است. 

قطع بی‌دلیل درختان چند ماه زندانی دارد؟ | کافی است شهرداری خطاکاران را معرفی کند  تصاویر درختان مایع در صربستان | این درختان در زمستان هم بهارند قتل بی صدای باغ‌های تهران | ائتلاف پول و سیمان علیه درختان شهر | اینجا پای درختان گازوئیل و نمک می‌ریزند

نجفی با اشاره به اینکه جرایم جدولی دارد که هرسال به تصویب شورا می رسد، عنوان کرد:  حداقل میزان عوارض تخلف سال ۱۴۰۱ در این زمینه ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۱۸.۲۴۴ ریال است. در آرایی که در سال جاری صادر کردیم جریمه زیر ۳۰ میلیون تومان نداشتیم. همچنین جرایم بالای ۲ میلیارد تومان هم داشته‌ایم.

او با بیان اینکه جرایم اخذ شده در حوزه توسعه فضای سبز هزینه می‌شود، تصریح کرد: موردی داشتیم که شهروندی درخت را قطع کرده و مکلف شده مثلا ۱۰ یا ۲۰ درخت بکارد، حتی ممکن است شهروندی درخت را قطع نکند و هرس نابهنگام داشته باشد که به نسبت خسارتی که به درخت وارد کرده جریمه می‌شود.

نجفی بیان کرد: برخی شهروندان مسائلی را مطرح می‌کنند که خیلی منطقی نیست. فرض کنید شهروندی درخواستی دارد مبنی بر اینکه درختی جلوی در خانه او ایجاد مزاحمت کرده و نمی‌تواند مثلا وسایلش را داخل خانه ببرد، وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم درخت ۲۰ ساله و خانه ۵ سال ساخت است. طبیعتا درخت بوده و بعد ساختمان ایجاد شده و ما باید خودمان را با این فضای سبز تطبیق دهیم نه اینکه فضای سبز را با خودمان تطبیق دهیم. این موضوعی است که شهروندان باید هنگام ساخت‌وساز به آن توجه کنند. در موارد این چنینی ما اجازه قطع درخت را نمی‌دهیم و اگر شهروندان درختی را قطع کنند، جرایم خیلی سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. خوشبختانه با سامانه‌هایی که داریم و تصویربرداری‌هایی که از سطح شهر انجام می‌شود این موارد به راحتی شناسایی می‌شود. در نتیجه رسیدگی به این تخلفات کار سختی نیست و شهروندان باید قبل از ساخت و ساز به این نکات توجه کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار مشهد درمورد پرونده‌های کمیسون ماده ۷  گفت: تعداد کل پرونده‌های کمیسیون ماده ۷ در سال گذشته ۲۲۶۳ پرونده بوده است. در ۵ ماهه اول سال گذشته ۸۰۷ پرونده و در ۵ ماهه امسال  ۹۶۴ پرونده در این کمیسیون تشکیل شده است.

او ضمن بی‌پاسخ گذاشتن پرسشی در مورد پرونده درختان قطع شده و خشک شده در مشهد عنوان کرد: تعداد درختان آسیب دیده در اثر مواد نفتی یک اصله درخت و  در اثر اسید پاشی و مواد اسیدی نیز  یک اصله بوده است.

کد خبر 701850 منبع: ایسنا برچسب‌ها گیاهان و درختان شهرداری استان خراسان رضوی مشهد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گیاهان و درختان شهرداری استان خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از جریمه پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد و گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدحمزه لقمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده قاچاق هشت هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند، عنوان کرد: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت 5 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وصول جریمه سنگین قصاب گرانفروش

وی همچنین از وصول جریمه بیش از یک میلیارد ریالی و اجرای حکم یک واحد قصابی به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتریان خبر داد و افزود: پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گرانفروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و 650 میلیون ریال محکم کرد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با قطعیت رای صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شدو واقعیت امر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی از واحدهای صنفی گوشت و پروتئین این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه پایش بازار و پیشگیری از تخلفات اقتصادی در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌کنیم، تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات با حضور میدانی روسای شعب و همراهی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بازار شامل سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، صدا و سیما، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی و برای رفاه حال مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران