Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:38:15 GMT

پروژه‌های عمران شهری بوشهر با آینده نگری اجرا شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۹۲۱

پروژه‌های عمران شهری بوشهر با آینده نگری اجرا شود

محمد هادی رستمیان روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های شهرداری بوشهر بیان کرد: بندر بوشهر به نوعی ویترین این استان است و توسعه آن محرکی برای دیگر شهرها خواهد بود.

وی پیش بینی کرد: با توجه به مسیر رو به رشد استان بوشهر با اتصال به شبکه ریلی کشور و شبکه کریدور مرکز به جنوب کشور، گردشگری این استان در یک دهه آینده رشدی چشمگیر را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در این مسیر، افزایش ظرفیت فرودگاهی  و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی درون شهری در بندر بوشهر ضرورت دارد.

رستمیان افزود: در زمان حاضر با وجود ضعف‌های موجود، در نیمه دوم سال شاهد ورود حجم بالایی از گردشگران به بوشهر هستیم طوریکه سال گذشته این استان بیشترین افزایش حجم سفر را در میان استان‌های کشور داشت.

وی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری بندر بوشهر به همراه ارزان بوددن سفر به این شهر نسبت به جزایر جنوبی کشور، لزوم برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب را در راستای توسعه گردشگری آن تبیین می‌کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه شهروندان در تمام عمر خود به طور مستقیم با خدمات شهرداری در ارتباط هستند، بیان کرد: بوشهر بنا به موقعیتی سوق الجیشی خود از هشت هزار هکتار مساحت کمترین میزان ممکن در اختیار توسعه شهری قرار گرفته است که این امر اعمال مدیریتی قوی را برای ارائه خدمات شهری، تعریض معابر و پرداختن به سیما و منظر شهری ضروری کرده است.

۷۰ میلیارد تومان به تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوشهر اختصاص یافت

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهری و همین میزان نیز از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافت تا با همراهی شهرداری و دولت به سرانجام برسد.

وحید نیک روش افزود: نهضت آسفالت کوچه‌ها و معابر در بندر بوشهر آغاز شده است و تا پایان امسال ۱۰۰ هزار متر مکعب از این معابر بهسازی و آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ کوچه نیازمند آسفالت در این شهر شناسایی شده است که ۱۰۰ مورد تا پایان سال و ۸۰ مورد باقیمانده در سال آینده آسفالت می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: میزان استاندارد سرانه فضای سبز شهری کشور ۹ متر مربع است در حالی که این میزان در بوشهر کمتر از پنج متر است که باید برای رساند آن به حد استاندارد برنامه ریزی شود.

نیک روش اعلام کرد: اکنون در این راستا ۲ پروژه ایجاد فضای سبز در جفره و تنگک اجرایی شده و احداث ۲ پارک در محله تنگک سوم و گذر امام علی نیز در مرحله مطالعاتی است و سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بندر بوشهر نیز وضعیت بسیار بدی دارد که امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خریداری اتوبوس‌های شهری پیش بینی و طرح آن از سوی شهرداری ارائه شده است تاپس از بررسی به وزارت کشور ارائه شود.

در این آیین ۱۵ پروژه شهرداری بوشهر با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان اجرایی و افتتاح شد.

برچسب‌ها بوشهر هفته دولت افتتاح طرح شهرداری بوشهر مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت افتتاح طرح بوشهر هفته دولت افتتاح طرح شهرداری بوشهر مدیریت شهری میلیارد تومان بندر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی