Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات خوزستان بابیان اینکه استان خوزستان  یکی از گمرکات برتر است، گفت: قطب وادرات کالاهای اساسی کشور استان خوزستان است  که بالغ بر ۷۰الی۸۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور  از طریق استان خوزستان دارد اتفاق می‌افتاد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اهواز ،   بهروز قهره بیگی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت هفته دولت اظهار داشت: حوزه نظارت گمرکات استان خوزستان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌های گمرکی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهره بیگی افزود: استان خوزستان با توجه به اینکه بیشترین تنوع مرزها را دارا است خدمات در سطح وسیعی نسبت به کل کشور انجام می‌شود. 

وی به اقدامات و فعالیت پشتیبانی و عمرانی در دولت سیزدهم که در استان خوزستان انجام شده است، اشاره کرد و گفت:  تکمیل و تجهیز راه اندازی ساختمان اداری خودروی‌های اروندی که به اتمام رسیده است ، راه اندازی گیت برای کنترل و خروج برای مرزهای چذابه و شلمچه با اعتباری چهارصد و هفتاد ریال بهره بردای رسیده، پیگیری مراحل نصب گیت مسافری در گمرکات جذابه و شلمچه که بزودی به بهربردای می‌رسد.

وی در ادامه به تامین دستگاه ایکس ری در گمرک‌های خوزستان اشاره کرد،   افزود: در گمرک خرمشهر دستگاه ایکس ری این گمرک به مراحل نهایی رسیده است، در شلمچه و چذابه چهار دستگاه ایکس ری مسافری و یک دستگاه تجاری ایکس ری در گمرک شلمچه داشته که بزودی راه اندازی می‌شود. همچنین برای سایر گمرک‌ها به ویژه بندر امام خمینی درخواست داده شده تا در اولیت‌های دولت قرار بگیرد. وی به عملکرد گمرکات خوزستان در دولت سیزدهم در مدت پنج ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ صادرات  بیشتر از  هفت میلیون و پانصد هزار تن کالا با ارزشی قریب به سه میلیارد و سیصد و ششت و دو میلیون دلار  از طریق گمرکات استان خوزستان  به خارج از کشور صادر شده این رقم به نسبت به زمان سال گذشته به لحاظ وزنی 16درصد و به لحاظ ارزشی27درصد رشد داشته است.  

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه در حوزه صادرات تقریبا جزء گمرکات برتر هستیم گفت: بیش از 16درصد کل صادرات کشور در این پنج ماه از طریق گمرکات استان خوزسنتان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 25کشور مقصد کالا صادراتی ما است گفت: عمده کشورهایی که مقصد کالاهای صادراتی ما بوده است از جمله چین، امارت، عراق، ترکیه و هنداست؛ که 84درصد کالا ما به این پنج کشور صادر شده است. 

قره بیگی در ادامه به حوزه واردات اشاره کرد گفت: بیش از هفت میلیون و بیست و سه هزار تن به ارزش قریب چهار میلیارد و دویست و سی و شش میلیون دلار واردات داشته‌ایم؛ که در5ماه نخست سال به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال 1400 ،یازده درصد با رشد مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در مقایسه با بحث کشوری به دلیل حجم بالا واردات در جایگاه  نخست قرار داریم گفت: بیش از 46درصد حجم واردات کشور از طریق استان خوزستان اتفاق می‌افتد. 

ناظر گمرکات خوزستان گفت: عمده کشورهایی که از آنها کالا وارداتی وارد می‌کنیم از قبیل آلمان، برزیل، روسیه، عمارت و چین است.

وی گفت: قطب واردات کالاهای اساسی کشور استان خوزستان است  که بالغ بر 70الی80 درصد کالاهای اساسی کشور  از طریق استان خوزستان دارد اتفاق می‌افتاد.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه به مقایسه کالا اساسی پرداخت گفت: درحوزه گندم 46درصد افزایش، در حوزه شکر خام 76درصدافزایش، آفتابگردان 123درصد افزایش و برنج 88درصد نسبت به مدت سال قبل در کالاهای اساسی  با افزایش مواجه بود‌ه‌ایم.

این مقام مسئول گفت: در حوزه کالاهای اساسی بیش از 6میلیون تن کالا اساسی از ابتدا سال تا مرداد ماه سال جاری  از طریق استان خوزستان وارد کشور شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه درآمدی، استان خوزستان  یکی از گمرکات برتر است گفت: در مدت پنج ماه نخست سال بیش از چهار هزار و ششصد و بیست و یک میلیارد تومان از طریق گمرکات استان درآمد وصل شده است. که در مقایسه با مشابه زمانی  سال قبل 122درصد با رشد مواجه بوده است. 

قره بیگی با بیان اینکه در حوزه درآمدی کمرگات استان خوزستان یا در رده اول یا دوم کشور است گفت: بالغ بر 27درصد یعنی تقریباً یک سوم درآمد گمرکات کشور  از طریق استان خوزستان وصول می‌شود. 

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه یکی از کشورهای مهم صادراتی ماعراق است، گفت: ما در حوزه صادراتی مبادلات بسیار خوبی داریم که در پنج ماه نخست سال جاری بیش از دو میلیون و سیصد و بیست و هفت هزار تن کالا به ارزش قریب چهارصد و چهل میلیون و نهصد و بیست هزار ریال کالاهای صادراتی ما به مقصد عراق بوده است. مهمترین گمرکات ما به کشور عراق دو مرز زمینی شلمچه و چذابه است. 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از رویه‌های مهم در حوزه گمرکی ترانزیت است چرا که  یکی از صنایعی است که می‌تواند دربحث ایجاد  اشتغال، رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کار بسیار موثر باشد،گفت: در گمرکات استان خوزستان این شرایط را ایجاد شده کرده‌ایم. 

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه گفت:  در پنج ماه سال جاری سه هزار و دویست و نود و یک فقره پروانه خارجی صادره کرده‌ایم.که به وزن نزدیک به 900هزار تن و  به لحاظ تعداد اسناد 48 درصد و به لحاظ حجمی 53درصد رشد نسبت به پنج ماه سال قبل داشته‌ایم. در حوزه ترانزیت داخلی که کمک به تولیدکنندگان کمک به کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک در گمرکات و ترخیص در فرایند کالا است؛ 169 فقره اظهار نامه ما در پنج ماه نخست سال  در حوزه ترانزیت داخلی داشته‌ایم.

قهره بیگی افزود: خروج اولین محموله خارجی ترانزیت از بندراروند کنار به مقصدکشور کویت را در سال گذشته داشته‌ایم. 

ناظر گمرکات خوزستان به حوزه خروج موقت اشاره کرد گفت: 91 فقره اظهار نامه در حوزه خروج موقت به وزن ششصد و شست  هزارتن داشته‌ایم.

وی به حوزه ورود موقت اشاره کرد گفت: در پنج ماه اخیر هفت هزار صد و چهل چهار هزار فقره اظهار نامه به وزن هشتاد هزار تن به ارزش دویست و شش و چهار میلیون دلار بوده که نسبت به پنج سال گذشته  63درصد افزایش داشته‌ایم. 

صادرات محموله‌های پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت 27میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شد سهم 97 درصدی پتروشیمی از محصولات صادراتی در گمرکات بوشهر/ افزایش 232 درصدی درآمد گمرک بوشهر در 4 ماهه ابتدای 1401

قره بیگی به خدمات مسافری در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی اشاره کرد گفت:  در پنج ماه نخست سال قریب به چهارصد و چهارده هزار نفر مسافر ورودی  و همچنین قریب به چهارصد و چهار هزار نفر  مسافر خروجی داشته‌ایم.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: در حوزه حجم تجارت خارجی استان خوزستان در سطح کشور جایگاه دوم قرار دارد،گفت:  به لحاظ حجمی در جایگاه اول قرار داریم که در پنج ماه سال نخست چهارده میلیون و پانصدهزار تن تجارت خارجی ما بوده است. و همچنین بالغ بر چهارده میلیون و پانصد سیزده هزار تن حجم تجارت خارجی (مجموعه صادرات و واردت) ما به ارزش هفت میلیارد و ششصد میلیون دلار بوده است.  

انتهای پیام/735/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طریق استان خوزستان ناظر گمرکات خوزستان کالاهای اساسی کشور پنج ماه نخست سال اشاره کرد گفت گمرکات استان درصد افزایش میلیون دلار صادراتی ما پنج ماه داشته ایم هزار تن ماه سال تن کالا ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان