Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@13:43:08 GMT

ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری با مالزی از نگاه رئیسی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۰۹۷

ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری با مالزی از نگاه رئیسی

رئیس جمهور گفت: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات دو کشور شاهد تحقق آن‌ها باشیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل صبری یعقوب» نخست وزیر مالزی ضمن تبریک روز ملی مالزی به وی و مردم این کشور، گفت: مالزی دارای جایگاه قابل توجهی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری میان دو کشور دوست، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهت منافع دو ملت در سایه همکاری و همدلی دوطرف، تصریح کرد: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، علمی، تحقیقاتی، فناوری‌های نوین و نهایی کردن معاهدات تجاری در دستور کار است که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات دو کشور شاهد تحقق آن‌ها باشیم.

آقای رئیسی با اشاره به روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری دو کشور، تصریح کرد: حجم روابط تجاری میان ایران و مالزی متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و جای گسترش زیادی دارد.

«اسماعیل صبری یعقوب» نخست وزیر مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از حسن توجه آیت‌الله رئیسی برای گسترش روابط بین دو کشور و تبریک روز ملی کشورش، روابط فیمابین را مایه افتخار برای دولت و ملت مالزی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار همواره حامی و پشتوانه مهمی برای امت اسلامی بوده است.

نخست وزیر مالزی ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط میان دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک تجاری بسیار مهمی برای مالزی در آسیاست و از اینکه روابط تجاری دو کشور در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، بسیار خوشحالیم.

صبری یعقوب همچنین ضمن محکومیت سیاست تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اراده سیاسی موجود کنونی، مسیر توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و مالزی را در حوزه‌های مختلف تضمین خواهد کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سید ابراهیم رئیسی مالزی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیرساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت، گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت‌نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش‌از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه‌ی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام‌

دیگر خبرها

  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم