Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهین شیرانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم که با پیک پنجم کرونا مواجه بودیم، پوشش واکسیناسیون حدود ۲۳ درصد بود اما اکنون در نوبت اول به حدود ۹۰ درصد و نوبت دوم به حدود ۸۰ درصد رسیدیم.

وی با بیان اینکه ما نیز در ابتدای فعالیت دولت در ۱۰ ماه گذشته وارث مسائل و مشکلاتی بودیم، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف حاکمیت، تامین امنیت و سلامت است و ما نیز در این زمینه اقدامات ویژه ای را انجام دادیم که اولویت آنها در شروع کار، مقابله با کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی با اشاره به اینکه با همت دولت سیزدهم تولید و واردات واکسن کرونا به خوبی انجام شد، اضافه کرد: ما موفق به کنترل شرایط بحرانی کرونا در آن مقطع شدیم و اکنون وضعیت کشورمان نسبت به برخی کشورهایی که زودتر از ما واکسیناسیون کرونا را آغاز کردند، بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک های ششم و هفتم کرونا نسبت به پیک های قبلی، کاهش یافت و میزان بستری نیز کمتر شد، تصریح کرد: در پیک پنجم کرونا در استان اصفهان بالاترین میزان بستری به سه هزار و ۶۰۰ نفر در روز رسید اما این آمار در پیک ششم به یکهزار و ۸۵۰ نفر و در پیک هفتم به ۶۵۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه ما در زمان حاضر در شیب نزولی پیک هفتم کرونا قرار داریم، گفت: کرونا هنوز تمام نشده است، باید با آن زندگی کنیم و دیگر مباحثی مانند محدودیت ها و تعطیلی ها مطرح نیست.

شیرانی با تاکید بر اینکه بدترین مساله این است که درباره شیوع کرونا، عادی انگاری شود، افزود: این ویروس بسیار جهش پذیر است بنابراین باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه ماسک زدن و تکمیل واکسیناسیون با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه استقبال از تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در سال جاری آنطور که انتظار می رفت، نبود، ادامه داد: احتمال وقوع پیک بعدی کرونا نیز به جهش های این ویروس باز می گردد.

وی درباره اقدامات انجام شده درباره راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: همه تدارکات و برنامه ریزی های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مسائل بهداشتی در این زمینه انجام شده است و با توجه به شرایط عراق باید منتظر روزهای آینده ماند.

تصویب ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهداشت و درمان در سفر رییس جمهور به اصفهان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سفر رییس جمهور و هیات دولت در خرداد امسال به استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر در یک اقدام جهادی همه طرح های بهداشت و درمان بالای ۵۰ درصد پیشرفت مورد توجه قرار گرفت و یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها در نظر گرفته شد که این اعتبارات به تدریج در حال تزریق شدن است.

وی از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر را تقویت پیوند اعضا، راه اندازی بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان، تامین دستگاه های پیشرفته تصویربرداری مانند سی تی اسکن برای بیمارستان های شهرهای مختلف مانند فریدونشهر، خمینی شهر و خوانسار، تامین ۲ دستگاه شتاب‌دهنده پیشرفته بمنظور درمان بیماران سرطانی در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان، یک دستگاه ام آر آی (MRI) در بیمارستان امین اصفهان و تامین دستگاه "پِت" (PET) عنوان کرد.

شیرانی با بیان اینکه برخی طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی در یک سال اخیر در شهرستان های مختلف استان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان تکمیل شد، افزود: مقابله با بیماری سالک که بومی استان است نیز یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و طرح های جدیدی در این زمینه در حال اجراست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در زمان حاضر در کلانشهر اصفهان با مشکل کمبود پزشک مواجه نیستیم اما اگر دیر اقدام شود ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد شود، تصریح کرد: برخی شهرستان ها کمبود پزشک متخصص دارند که برای رفع این موضوع لازم است که با استفاده از روش های تشویقی، پزشکان متخصص را در مناطق محروم مستقر کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از جمله اقدامات دولت در یک سال اخیر برای سیاست های تشویقی را افزایش ۲ تا سه برابری حقوق دستیاران پزشکی و بیمه کردن حدود ۶ میلیون نفر از دهک های پایین جامعه، عنوان و اضافه کرد: راه حل اساسی برای این موضوع، تقویت بیمه هاست زیرا بدون تقویت آن نمی توان از روش هایی مانند تعرفه های پزشکی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش هزینه های درمان نباید به مردم فشار وارد شود، ادامه داد: مردم باید از این موضوع آگاه شوند که سود آنها در اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است و اغناسازی آنها در این زمینه که سلامت، مهمتر از درمان است، باید صورت گیرد.

شیرانی، پیاده سازی کامل نظام ارجاع بویژه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت را یکی از اولویت های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم خواند و گفت: برای تحقق این هدف همه بخش ها و مردم باید پای کار بایستند و همت کنند.

بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به بدهی ۸۰۰ میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی به این دانشگاه، اظهار داشت: آخرین پرداخت بیمه تامین اجتماعی مربوط به تسویه حساب ماه مهر سال ۱۴۰۰ بود و ما از مسوولان می خواهیم که در این زمینه عنایت ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ۱۰ ماه گذشته زیاد بود، افزود: در این مدت تلاش شد تا با کمک دولت مقداری از این بدهی ها کاهش یابد و حدود ۵۰ درصد آنها به مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان که مربوط به مطالبات دارویی و تجهیزات پزشکی بود، پرداخت شد.

شیرانی با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه از ۲ محل اعتبارات دولتی و درآمدهای اختصاصی تامین می شود، ادامه داد: بودجه دانشگاه پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که بخش عمده آنها برای پرداخت حقوق حدود ۳۳ هزار نفر کارکنان این دانشگاه هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: پولی هم که از محل درآمدهای اختصاصی مانند بیمارستان ها بدست می آید بیشتر برای پرداخت به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی هزینه می شود.

شیرانی همچنین با تاکید بر اینکه لازم است اطلاع رسانی مناسب از فعالیت های مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت گیرد و مساله محرمانه ای در آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این مراکز نیز با مشکلاتی مانند کمبود اعتبارات مواجه هستند.

وی، تبدیل وضعیت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان ایثارگران، پرداخت معوقات کارکنان از سال ۹۷ تا قسمتی از سال ۱۴۰۰، ایجاد پنج پد بالگرد اورژانس، رشد جهشی در پارک فناوری سلامت اصفهان، ۱۸ ثبت اختراع و اجرایی شدن ۴۲ طرح محصول محور را از دیگر دستاوردها و اقدامات یک سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواند.

شیرانی با اشاره به فعالیت ۵۵ هسته فناور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اضافه کرد: ارزش قراردادهای ارتباط با صنعت پنج میلیارد تومان و فروش شرکت های فناور مرکز رشد دانشگاه ۱۲ میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین برگرداندن اعتماد مجدد به خیران حوزه سلامت را یکی از اولویت های کاری ۱۰ ماه گذشته این دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: ما فرش قرمز برای آنها پهن می کنیم زیرا در بخش بهداشت و درمان کمک بسیاری کردند.

شیرانی به موضوع جوانی جمعیت نیز تاکید و اضافه کرد: پنجره طلایی جمعیت کشورمان تا هفت سال دیگر است و اگر اقدامات کافی برای جوانی جمعیت صورت نگیرد، هرم سنی ایران به گونه ای می شود که جمعیت پیر و سالمند افزایش می یابد و جوانان نمی توانند بار این جمعیت را تحمل کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تربیت و فعالیت خبرنگاران تخصصی حوزه سلامت، گفت: نظام سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است بطوریکه شاخص امید به زندگی از ۵۰ به ۷۵ سال در کشورمان ارتقا یافته است.

برچسب‌ها اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهداشت و سلامت اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بهداشت و سلامت رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میلیارد تومان یک سال اخیر انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد