Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@05:42:02 GMT

بهره‌برداری از ۳۰طرح هادی روستایی در قزوین

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۴۵۹

بهره‌برداری از ۳۰طرح هادی روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمود مهدوی‌دوست، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قزوین در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح هادی روستایی در ششمین روز از هفته دولت که با حضور کاظمی فرماندار شهرستان قزوین، دکتر غریب مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین و جمعی از مسئولین شهرستان و مردم روستا، به طور نمادین در روستای بوچینک برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های مورد بهره‌برداری شده در این روستاها شامل اجرای عملیات آسفالت، جدول‌گذاری، اصلاح معابر اصلی و فرعی و سایر اقدامات عمرانی در بهسازی محیط روستا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اجرای طرح هادی در روستاها را با هدف توسعه این مراکز دانست و افزود: بدون‌شک با بالابردن کیفیت زندگی در روستاها، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، شاهد عدم مهاجرت روستاییان به شهر و در نهایت توسعه پایدار در روستا هستیم.

این مسئول گفت: در همین راستا و طی سال جاری نیز ۶۵پروژه طرح هادی روستایی را با ۴۰۰میلیاردریال اعتبار در سطح روستاهای استان قزوین به مورد اجرا و بهره‌برداری قرار دادیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: تامین منابع اعتباری برای طرح هادی یاد شده از محل اعتبارات استانی، ملی، روستاهای فاقد دهیاری، بافت با ارزش روستا و همچنین سایر منابع تامین شده و بخشی از این طرح‌ها نیز با مشارکت دهیاری‌ها به انجام رسیده است.

همچنین کاظمی، فرماندار قزوین در این مراسم ضمن تاکید براستمرار اقدامات عمرانی در مناطق روستائی و محروم از اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقدیر کرد و ایجاد هماهنگی اداری و اجرائی را در سطح دستگاه‌های مرتبط با اقدامات عمرانی را راهگشا و عامل تسریع‌کننده در ارائه خدمات روستائی دانست.

استان قزوین دارای ۸۸۴روستا است که ۶۹۰روستای آن جمعیتی بیش از ۲۰خانواده دارد.

48

کد خبر 1668120

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین بهره برداری طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی