Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:05:10 GMT

افتتاح طرح آب‌رسانی به ۱۲ روستای مشهد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۵۱۴

افتتاح طرح آب‌رسانی به ۱۲ روستای مشهد

ایسنا/خراسان رضوی صبح امروز ۸ شهریورماه طرح‌های آب‌رسانی روستاهای اسماعیل آباد، دوست آباد و روستاهای بخش مرکزی شامل شیرحصار، عباس آباد، کمینگران، پری آباد، فتح آباد گرگ‌ها، خلق آباد، کارده، خیرآباد، کشف و نجم در شهرستان مشهد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

حسین اسماعیلیان امروز ۸ شهریور ماه در مراسم افتتاح طرح آب‌رسانی به روستاهای اسماعیل‌آباد و دوست‌آباد و طرح آب‌رسانی به روستاهای بخش مرکزی شامل روستاهای شیرحصار، عباس آباد، کمینگران، پری آباد، فتح آباد گرگ‌ها، خلق آباد، کارده، خیرآباد، کشف و نجم اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت بخش قابل توجهی از پروژه‌های مختلف در بخش آب‌وفاضلاب به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع ۵۶ پروژه آب و فاضلاب در سطح شهرستان مشهد برای شهر و روستاها در هفته دولت با اعتبار هزینه شد بالغ بر ۴۷۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود. مراسم افتتاحیه امروز در خصوص پروژه‌های بخش روستای مرکزی مشهد است که در روستای اسماعیل‌آباد صورت می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص این پروژه‌ها بیان کرد: در مجموع این پروژه‌ها در نقاط مختلف بخش مرکزی اقداماتی از جمله افتتاح ۱۰ باب مخزن، حفر و تجهیز ۹ حلقه چاه، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۱۶ کیلومتر اصلاح شبکه بوده که در طی آن بخش عظیمی از روستاییان از بهره‌برداری این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

اسماعیلیان عنوان کرد:با توجه به رویکرد دولت که توجه خاصی به محرمیت‌زدایی از روستاها و حاشیه شهر دارد، بر این امر تمرکز جدی شده است. با توجه به سفر رئیس جمهور در ابتدای سال به خراسان رضوی پیگیر هستیم که اعتبارات مناسبی که برای حوزه روستایی و حاشیه شهر تخصیص پیدا کرده است، پایدار باشد تا بتوانیم با اجرای پروژه‌های مرتبط، بخش قابل توجهی ازمشکلات حوزه آب روستایی و حاشیه شهر را حل کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص میزان اعتبارات این پروژه‌ها گفت: میزان اعتبارات پروژه‌هایی که مربوط به روستاهای بخش مرکزی و پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، حدود ۲۰ میلیارد تومان است. 

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد ادامه داد: یکی از عمده مشکلاتی که مردم این روستا داشتند، کمبود ظرفیت مخزن ذخیره آب و عدم وجود نقطه ارتفاعی مناسب برای تامین فشار آب روستاییان بود که در زمان پیک مصرف در تابستان بخش قابل توجهی از روستا با مشکل مواجه می‌شدند. 

وی اضافه کرد: پروژه افتتاح شده امروز شامل ۵/۲ کیلومتر خط انتقال رفت و برگشت به مخزن، احداث یک مخزن به ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب و احداث یک ایستگاه پمپاژ آب است. باجرای این پروژه و احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب مشکل روستا در پیک مصرف حل خواهد شد.

عباس اسحاقیان، مدیر منطقه پنج شرکت آب‌وفاضلاب مشهد در ادامه این مراسم اظهار کرد: در سطح شهرستان مشهد حدود ۲۸۰ روستا تحت پوشش شرکت آب‌وفاضلاب مشهد قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۳۰۰ روستا برسد. در رابطه با روستاهای بخش مرکزی حدود ۱۶۰ روستا در بخش مرکزی شهرستان مشهد را تحت پوشش قرار دادیم. پروژه‌های زیادی از سال ۹۹ که آب‌وفاضلاب شهری و روستایی انجام شده به بهره برداری رسید. پروژه آب‌رسانی به روستای اسماعیل آباد که به همت شرکت آب‌وفاضلاب مشهد انجام شده با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین محسن داوری، فرماندار شهرستان مشهد در ادامه این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم که درهفته دولت قرار داشته تا خدمت رسانی که وظیفه خادمین مردم است، را انجام دهیم. حوزه آب یک حوزه حیاتی است و جا دارد که از مسئولین در حوزه آبفای مشهد تشکر ویژه‌ای انجام دهم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبرسانی به روستاها روستاهای بخش مرکزی بهره برداری شهرستان مشهد اسماعیل آباد پروژه ها آب رسانی آب وفاضلاب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در مراسم روز شوراها ضمن تبریک روز ملی شوراها به نسخه مردم سالاری دینی امام راحل اشاره کرد و گفت: مصادیق این مردم سالاری را امروز در اصل هفتم قانون اساسی در بدست گرفتن امور مدیریت شهر توسط شوراها را به نمایندگی از مردم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امانت‌دار خوبی در رفع نیازهای مردم براساس قانون باشند، گفت: امروز شوراها مأموریت سنگینی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به عهده دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه در عرصه امنیتی باید حد و مرزهایی داشته باشیم، تصریح کرد: وظیفه شوراها در عرصه امنیتی نیاز به نگاه جامع و اشراف کامل در این عرصه است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه نباید نگاه‌ها در شوراها صرفاً عمرانی، سیاسی و فرهنگی گرفته باشد و لو اینکه نمره ۲۰ را گرفته در این عرصه‌ها گرفته باشند، گفت: مردم امروز از شوراهایشان در شرایط بد اقتصادی و معیشتی توقع دارند نگاه خود اتکایی و پایداری به روستاهایشان داشته باشند تا مهاجرت از روستا کمتر و بر عکس برجمعیت روستا روز بروز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه روستاها باید محیطی آرام بخش برای عموم مردم باشد تصریح کرد: شوراها در خدمت رسانی به مردم روستا باید در تراز نظام و انقلاب باشند.

کد خبر 6092202

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد