Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ارزانیان معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از شیرخوارگاه شبیر با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه‌های بیگانه در ارتباط با نوزادان رها شده در کشورمان بزرگ‌نمایی می‌کنند، اظهار کرد: آمارهای کودکان رها شده در سال‌های اخیر حکایت از این دارد که تعداد کودکان رها شده نه‌تنها افزایش نداشته بلکه کاهش هم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: براساس آمار اخذ شده در سطح استان تهران در سال ۹۹، ۱۲ نوزاد، درسال ۱۴۰۰، ۱۳ نوزاد و در ۵ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، هشت نوزاد در سطح استان رها که پس از ورود اورزانس اجتماعی سازمان بهزیستی و اخذ فرایندهای قضایی این نوزادان به شیرخوارگاه‌های سطح استان انتقال داده شده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران افزود: از سال۱۳۹۹ تا به امروز ۳۳ نوزاد در استان تهران رها و به سه شیرخوارگاه شبیر، رقیه و آمنه ارجاع داده شده‌اند.

ارزانیان در خصوص آمار تصحیح شده نوزادان ارجاع داده شده به شیرخوارگاه‌های سطح استان تهران گفت: از شیرخوارگاه شبیر در سال ۹۹ هفت نوزاد، سال ۱۴۰۰ هشت نوزاد و در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ تا به امروز یک نوزاد منتقل شده است. همچنین در شیرخوارگاه رقیه در سال ۹۹ چهار نوزاد، سال ۱۴۰۰ دو نوزاد و سال ۱۴۰۱ چهار نوزاد منتقل شده‌اند. علاوه بر اینکه در شیرخوارگاه آمنه در سال ۹۹ یک نوزاد، سال ۱۴۰۰ سه نوزاد و در پنج ماهه سال جاری نیز سه نوزاد منتقل شده‌اند.

زهره امان‌آبادی، سرپرست شیرخوارگاه شبیر نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کودک (۷۰ پسر و ۴۰ دختر) در شیرخوارگاه شبیر نگهداری می‌شوند. از ۱۱۰ کودک ۷۰ کودک زیر سه سال و ۴۰ کودک بالای سه سال دارند.

وی افزود: ۶۰ درصد نوزادان انتقال داده شده به شیرخوارگاه شبیر از طریق اورژانس اجتماعی و تماس مردم با اورژانس اجتماعی بوده است. بخش دیگر کودکان از طریق بیمارستان‌ها به شیرخوارگاه منتقل می‌شوند.

سرپرست شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۱ کودک پذیرش و ۸۳ کودک ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: از این ۸۳ کودک، ۴۳ مورد فرزندخواندگی، ۲۷ مورد بازپیوند به خانواده‌ها داشته‌اند. ظرفیت شیرخوارگاه برای نگهداری از کودکان ۱۲۰ نفر است.

امان‌آبادی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص هزینه نگهداری هر یک از کودکان گفت: متوسط نگهداری هر کودک میانگین حدود ۵ میلیون تومان است.

4747

کد خبر 1668142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهزیستی شیرخوارگاه شبیر استان تهران سطح استان سال ۹۹ سال ۱۴۰۱ داده شده سال ۱۴۰۰ رها شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران