Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن از ساخت ۴۹۶ واحد پروژه نهضت ملی مسکن ظرف یک سال در شهر جدید پرند با تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمود شایان مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن در حاشیه بازدید از پروژه ۴۹۶ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت ۹۹ درصدی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه در ۶ هزار متر مربع بنا و ۳۱ بلوک ۱۶ واحدی احداث شده که قرارداد اولیه متری ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان با پیمانکار بود اما هزینه تمام شده آن با آسانسور و پکیج و مشاعات به متری ۵.۵ میلیون تومان رسیده است. ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات هر واحد بود و آورده ۲۲۰ میلیون تومانی در ابتدای این پروژه از متقاضیان اخذ شد که احتمالاً به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. این پروژه ظرف یک سال با پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام به بهره برداری رسید.

محمود شایان در این مراسم و در نشست خبری که در این شهر جدید برگزار شد با اشاره به تفاوتی که بین مسکن مهر و نهضت ملی مسکن وجود دارد گفت: در مسکن مهر، واحدهای مسکونی ابتدا ساخته و سپس تحویل می‌شد اما نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و از همان ابتدا متقاضیان بلوک و واحد مسکونی خود را در اختیار دارند و به پروژه لینک می‌شوند. ستاد اجرایی فرمان امام به این پروژه ورود کرد و مجموعه ۵۰۰ واحدی شهر جدید پرند ظرف یک سال و زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

وی افزود: به هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان از سوی بانک عامل بخش مسکن تسهیلات اعطا شد.

وی بخش مسکن را پیشران اقتصاد عنوان و اظهار کرد: تسهیلاتی که به ساخت مسکن داده می‌شود ۷۰ درصد آن به صورت غیرمستقیم به صنعت ساختمان منتقل می‌شود که اشتغالزایی و رشد تولید را در پی دارد.

شایان تصریح کرد: تاکنون ۴ جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و رئیس جمهور دستوراتی برای رفع موانع اجرای طرح ملی نهضت صادر کرد که مهمترین آن دستور وزارت کشور برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌ها بود که در این راستا صدور پروانه ساختمانی از ۸ ماه به یک ماه کاهش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت صنعتی سازی ساختمان برای کاهش دوره ساخت گفت: از دیگر اقدامات شورای عالی مسکن برای کاهش زمان ساخت و رفع موانع نهضت ملی مسکن انتقال ارزش گذاری واحدها از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به کارشناسان داخلی بانک عامل بخش مسکن بود که زمان قابل توجهی از روند پروژه کم شد.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن گفت: ۴ وزارتخانه به دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن پای کار آمدند که شامل وزارت کشور در خصوص صدور پروانه ساخت، وزارت نیرو در خصوص انشعابات آب و برق، وزارت نفت برای انشعابات گاز و لوله کشی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی تأمین اراضی در نظر گرفته شد. شبکه بانکی هم در کنار آورده متقاضیان تأمین کننده مالی انتخاب شدند.

وی گفت: تاکنون ۶۲۲ هزار فقره افتتاح حساب نزد بانک عامل بخش مسکن انجام شده و ۳۸۰ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند. این بانک تاکنون ۲۷ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت کرده است.

به گفته شایان در حالی که خط اعتباری مسکن مهر ۵۵ هزار میلیارد تومان بود اما بانک عامل بخش مسکن تاکنون ۴۶ هزار میلیارد تومان قرارداد با خودمالکان به امضا رسانده است.

وی در خصوص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن ادامه داد: این تسهیلات از سوی بانک مرکزی به ۲۷ بانک ابلاغ شده اما بیشترین تسهیلات را بانک عامل بخش مسکن پرداخت کرده است ولی بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید سهم تسهیلات تولید مسکن از کل تسهیلات بانکی ۲۰ درصد باشد. در این سهم تا قبل از دولت سیزدهم ۵ درصد بود ولی در یک ساله دولت سیزدهم به ۷ درصد رسیده است.

شایان درباره قرارداد بانک مسکن با پیمانکار صنعتی سازی ساختمان گفت: ۲۰ هزار واحد را بخش خصوصی به صورت صنعتی ظرف شش ماه احداث می‌کنند. اگر این رقم موفقیت آمیز باشد طول دوره مشارکت کاهش یافته و در نتیجه رقم اقساط تسهیلات ساخت مسکن کاهش خواهد یافت. در حال حاضر سقف دوران مشارکت ۳ سال است.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن درباره خرید متری مسکن گفت: طرح فروش متری مسکن در شورای فقهی سازمان بورس مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در صورت تصویب در این شورا، متقاضی می‌تواند طی چند سال مسکن خریداری کند. همچنین امکان خرید و فروش یونیت‌های مسکن متری در بورس وجود خواهد داشت.

شایان با بیان اینکه سقف وام ساخت مسکن از محل اوراق تسهیلات را برای سازندگانی که از فناوری نوین استفاده کنند به ۶۰۰ میلیون تومان رسانده‌ایم درباره بازگشت اقساط مسکن مهر ادامه داد: بانک عامل بخش مسکن و بانک مرکزی قراردادی داشتند که اصل و سود خط اعتباری ۵۵ هزار میلیارد تومان مسکن مهر ظرف ۱۵ سال به بانک مرکزی برگردد.

وی تصریح کرد: اما در قانون جهش تولید مسکن مصوب شهریور ۱۴۰۰ آمد که خط اعتباری مسکن مهر به عنوان بدهی دولت به بانک تخصصی بخش مسکن در نظر گرفته شود و اصل و سود اقساط مسکن مهر به صندوق ملی مسکن بیاید.

این مقام مسئول ارشد بانکی گفت: هفته گذشته ۲ هزار میلیارد تومان از بانک عامل بخش مسکن بود به صندوق ملی مسکن واریز شد و تا پایان سال ۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق منتقل می‌شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: شهر جدید پرند ، نهضت ملی مسکن ، محمود شایان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر جدید پرند نهضت ملی مسکن محمود شایان هزار میلیارد تومان بانک عامل بخش مسکن نهضت ملی مسکن میلیون تومان شهر جدید مسکن مهر یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان