Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا هرگز تاخت و تاز چین در تنگه تایوان را به عنوان امری عادی و جدید نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا هرگز تاخت و تاز چین در تنگه تایوان را به عنوان امری عادی و جدید نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان سفر نانسی پلوسی به تایوان در اوایل ماه اوت، چین عملیات های نظامی کم سابقه‌ای را در نزدیکی تایوان آغاز کرده و حالا تلاش می کند با ادامه این عملیات ها، آن را به عنوان امری عادی و جدید در قبال تایوان نشان دهد.

کربی تصریح کرد این عملیات ها شامل عبور کشتی ها و هواپیماهای جنگی از خط مرزی غیررسمی در تنگه تایوان است. پهپادهای چینی نیز در فاصله بسیار نزدیک به تایوان پرواز می کنند.

وی خاطرنشان کرد پکن تلاش می کند تا سطح عملیات های خود در تنگه تایوان را به حدی برساند که تبدیل به امری عادی شود اما ما هرگز این موضوع را نمی پذیریم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد ما هر کاری منطبق با قوانین بین‌المللی را برای کمک به تایوان در دفاع از خود و دفاع از منافع ملی خودمان انجام خواهیم داد و نمونه این دفاع، عبور دو فروند کشتی جنگی آمریکا از طریق آب های بین‌المللی از تنگه تایوان است.

دو روز پیش دو فروند کشتی جنگی آمریکا از طریق آب های بین‌المللی از تنگه تایوان عبور کردند.        

این نخستین عملیات آمریکا از زمان افزایش تنش ها با چین پس از سفر جنجال برانگیز نانسی پلوسی به تایوان بود.

سفر جنجال برانگیز نانسی پلوسی به تایوان در اوایل ماه اوت، دولت چین را که همواره تایوان را بخشی از خاک خود می داند، مجبور به واکنش کرد و پکن مانور نظامی گسترده ای را در نزدیکی خاک تایوان آغاز کرده است.

در همین حال، دولت بایدن در نظر دارد از کنگره آمریکا بخواهد تا قرارداد یک میلیارد و 100 میلیون دلاری فروش سلاح به تایوان را تصویب کند.

براساس این گزارش، این قرارداد که در بحبوحه تنش ها بین پکن و واشنگتن امضا خواهد شد، شامل 60 فروند موشک ضد کشتی و 100 فروند موشک هوا به هوا است.

سه منبع آگاه که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود اظهار کردند در حال حاضر به جای تجهیز ارتش تایوان به قابلیت های جدید که احتمال افزایش تنش با چین را بالا می برد، تمرکز بر حفظ و ارتقای سیستم های نظامی فعلی تایوان برای مقابله با تهاجم چین است.

آمریکا به دنبال فروش 1.1 میلیارد دلار سلاح به تایوانعبور 2 کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنگه تایوان امری عادی عملیات ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

آمریکا و انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل، مناطقی در شمال غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های یمن شامگاه پنجشنبه از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال شهر صعده، استانی به همین نام در شمال غرب یمن خبر دادند.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع خود، این تجاوز هوایی را تأیید کرد. هنوز از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله خبری منتشر نشده است.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز بخشی از این دولت مستقر در صنعاء با تداوم حملات رژیم اسرائیل به غزه، اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم غزه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی را که عازم فلسطین اشغالی هستند، هدف قرار خواهد داد و طی این مدت ده‌ها کشتی هدف قرار گرفته یا توقیف شده است.

هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکاحمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلیهدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمنروز 208 طوفان‌الاقصی| حمله موشکی به ایلاتالحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله