Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:11:44 GMT

تعیین و تشخیص زمرد اصل پنجشیر معدنی کلمبیا

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۸۰۳۰

تعیین و تشخیص زمرد اصل پنجشیر معدنی کلمبیا

این معادن در ارتفاعاتی قرار دارند که رسیدن به آنها فقط از راه پیاده امکان پذیر است در این مقاله سعی داریم با معرفی خصوصیات زمرد پنجشیر افغانستان، روشهای نگهداری و خواص آن آشنا شویم.

باید بدانید که بخش عمده ای از تجارت زمرد اصل پنجشیر افغانستان از طریق کشورهای پاکستان و هند می باشد و از این طریق به کشورهای دیگر صادر می شود این گوهر گران بها در کشورهای دیگری از جمله برزیل، کلمبیا و زامبیا نیز استخراخ می شود اما چیزی که زمرد سبز پنجشیر را از نمونه های مشابه متمایز می کند شفافیت منحصر به فرد آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر زمردهایی که در نقاط دیگر استخراخ می شود دارای ترکهایی بر سطح خود هستند اما زمرد پنجشیر به طرز فوق العاده ای کاملا صاف و تمیز می باشد و علی رغم اندازه کوچک، دارای کیفیتی عالی هستند که یکی از خصوصیات منحصر به فرد زمرد پنجشیر به حساب می آید.

زمرد اصل معدنی

خرید زمرد اصل بصورت طبیعی و معدنی بوده که با فرآوری هایی که انجام می دهند با تکنولوژی نانو عمر آن بیشتر می شود که اغلب برای پخش بصورت خام عرضه می گردد. همانطور که می دانید سنگ زمرد بصورت طبیعی از دل کوه برداشت می شود که بصورت سبز رنگ می باشد که در آن فلز کروم فراوانی وجود دارد که اغلب دارای ناخالصی می باشد و بخاطر همین به این سنگ باغچه می گویند و رنگ سبز سنگ زمرد بسیار آرامش بخش بوده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در کشور ایران بخاطر داشتن معادن سنگهای زینتی و با غلظت رنگ بالایی وجود دارد و با ترکهایی که بروی سنگ وجود دارد که بعضی از آنها با ذره بین قابل دیدن هستند و ناخالصی در تمام سنگهای زینتی وجود دارد مه اگر با نور به آن تابیده شود بخوبی خلل فرج خود را نمایش می دهد.

استفاده از زمرد اصل معدنی می تواند برای پاکسازی چاکراه های بدن مفید باشد و اگر بروی سینه قرار داده شود قلب را تحت تاثیر می گذارد ئ باعث باز شدن عشق و بخشش می شود معمولا سنگ زمرد را بعد از فرآوری کردن و صیقلی کردن در بازار عرضه می کنند و این شامل کارهای مختلفی مانند روغن کاری کردن سنگ برای اینکه شفاف شود و استحکام بیشتری داشته باشد و زمرد اصیل را از افرادی باید تهیه کرد که اصالت سنگ را تایید می کنند و با برخی از تولید کنندگان سنگهای زینتی هنگام عرضه شناسنامه محصول را عرضه می کنند. برخی از تولید کنندگان برای هنگام صیقلی کردن زمانی که به ناخالصی و رگه های سنگ برخورد می کنند برای پر کردن منافذ از رزین رنگی استفاده می کنندو بعد آنرا تراش می دهند.

زمرد اصل کلمبیا

یکی از سنگ های قیمتی و با ارزش سنگ زمرد و می باشد که از شناخته شده ترین انواع آن می توان به زمرد کلمبیا و پاکستان اشاره کرد اما مسئله ای که وجود دارد، پیدا کردن این سنگ به صورت اصل در ایران می باشد اما نگران نباشید چراکه ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه تشخیص زمرد اصل را شرح دهیم و نکاتی را ذکر کنیم که بتوانید راحت تر آن را تهیه کنید. بعد از الماس، سنگ زمرد دومین گوهر قیمتی به شمار می رود که به رنگ سبز بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد، همچنین از رنگ سبز در مکانهای مذهبی نیز استفاده می شود و والاترین رنگ به شمار می رود، این سنگ به دلیل قدرت معنوی که دارد در بین همه ادیان مقدس شمرده شده است.

یکی از کشورهایی که در صدر تولید کنندگان زمرد اصل کلمبیا در جهان می باشد که در آمریکای جنوبی است و معادن زیادی در این کشور وجود دارند که زمرد اصل را از آن استخراج می کنند. زمردهایی که مربوط به کلمبیا هستند مقدار قابل توجهی آهن در خود دارند که باعث ضریب شکست نور و افزایش وزن این نوع سنگ می شود، کانی میهمان موجود در این زمردها به شکل تیغه اره است. کشور کلمبیا دارای ذخایر معادن زیادی است که از مهم ترین آنها می توان به معادن شیوور، موزو، کاسکووز و گاشالا بوربار اشاره کرد، لازم به ذکر است که در این معادن هیچ اثری از کانیهای میهمان وجود ندارد که قبل از رشد زمرد در آن جا وجود داشتند. شاید این موضوع برای شما جالب باشد که در دوران گذشته انواع سنگهای اصل بیشتر جنبه درمانی و دارویی داشتند به گونه ای که حتی خوردن و جوشاندن ابن نوع سنگها به بیماران نیز تجویز می شد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها ایرنا رپرتاژ آگهی سنگ زینتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا رپرتاژ آگهی سنگ زینتی ایرنا رپرتاژ آگهی سنگ زینتی سنگ زمرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌ و‌ کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صمت استان ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کار‌های استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می‌بایستی در سامانه اکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲ روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • ببینید | خوابگاه کلمبیا
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی