Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در یک سال اخیر تعداد سیم‌کارت‌های دیتای موبایل از ۹۰ به ۹۸ میلیون و مصرف دیتا از ۸۰۰ هزار ترابایت به یک میلیون ترابایت افزایش یافته و متوسط مصرف دیتای سیم‌کارت موبایل ۱۰ گیگ بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسم افتتاح پروژه‌های این سازمان اظهار داشت: در حوزه بارورسازی ابری تفاهم‌نامه‌ای شکل گرفت و در این راستا 7 مرکز داده ابری راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

248 هسته پردازشی و‌66 گیگ رم و 5.2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز برای اینکه در خیلی از جاها خدمات و فعالیت‌ها را آنلاین داشته باشیم، نیاز است با API خدمات دولت، شرکت‌های خصوصی خدمات خود را مانند احراز هویت در معاملات خودرو و مسکن ارایه کنند. به جای ارایه خدمات مستقیم، این سرویس در قالب دو اپراتور خدمات الکترونیکی دولت ارایه شد.

صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این مراسم اظهار داشت: در یک سال اخیر سیم‌کارت‌های دیتای موبایل از 90 به 98 میلیون و مصرف دیتا از 800 هزار ترابایت به یک میلیون ترابایت افزایش یافته و متوسط مصرف دیتای سیم‌کارت موبایل 10 گیگ بوده  و سرعت از 9 مگ به 10 مگ افزایش یافته است.

وی افزود: یک سوم مصرف دیتای کشور روی شبکه ثابت قرار دارد و باتوجه به مشکل درآمدی اپراتورها به دلیل قیمت پایین تعرفه امروز به نقطه بحرانی رسیده‌ایم و با این وضعیت فعلی هشدار داده می‌شود که دو سال دیگر شبکه‌‌ای وجود نخواهد داشت که مردم از آنها سرویس بگیرند.

عباسی شاهکوه ادامه داد: با واگذاری فرکانس 2300 اپراتورهای موبایل، 700 سایت را فعال کرده‌اند و وضعیت دسترسی بهتر شد و این آمار تا پایان سال جاری به 2 هزار سایت می‌رسد. درحال‌حاضر 100 سایت فعال 5G داریم و تا پایان سال به 600 سایت می‌رسد.

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی اضافه کرد: عدم سرمایه‌گذاری در بخش انتقال به ویژه در شرکت مخابرات ایران مشکل‌ساز شده است. در شرایط حاضر شبکه مخابرات نیاز به بازسازی دارد. در سال‌های اخیر اختلافات زیاد تعرفه‌ای وجود داشت و امیدواریم به زودی این مشکلات و ناهماهنگی‌ها مرتفع شود.

وی تصریح کرد: دولت حمایت خوبی برای توسعه شبکه ثابت انجام داد و آمار از 3 درصد دولت قبل در دولت جدید به 8 درصد رسید و در نتیجه آن شبکه موبایل و 5G نیز توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رییس سازمان سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند