Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی رونق اقتصادی و تولید در کشور را نیازمند وجود راه های مواصلاتی امن و درست دانست و گفت: امروز باید عزم جدی برای رونق تولید وجود داشته باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید تمام جوانب امر را سنجیده و اقدام عاجل در این رابطه صورت گیرد.

عفت شریعتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه)مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» تشکیل شد، خطاب به نمایندگان، رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد: بحران آب یکی از مهمترین دغدغه های مردم و کشور است، این مهم در مناطقی که کشاورزی نقش اساسی در تولید و رونق منطقه دارد دوچندان می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت چندی است که همت نهاده تا با انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به درون کشور بخشی از این دغدغه ها را مرتفع کند، رئیس جمهور نیز شخصا وارد عمل شده اند که این مساله امیدواری برای اجرایی شدن سریع تر این پروژه را افزایش داده است و مردم زرند و کوهبنان برای رسیدن این آب به منطقه لحظه شماری می کنند. بنابراین تحقق این ایده عزم فرادستگاهی و پای کار آمدن وزارتخانه های مهم از جمله نیرو، صمت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نفت و معاونت برنامه ریزی و بودجه و سایر نهادهای مرتبط را می طلبد تا علاوه بر ساماندهی ذخایر آب کشور و عدم فرصت سوزی در جمع آوری آب های سطحی و منابع موجود، طرح مناسبی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان  با رعایت اولویت استان ها و مناطقی که با بیشترین کمبود آب مواجه شده اند ارائه و اجرا نمایند تا در کمترین زمان کشاورزی و امور صنعتی رونق یابد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی و تولید در کشور نیاز به راه های مواصلاتی امن و درست دارد، اظهار کرد: امروز باید عزم جدی برای رونق تولید وجود داشته باشد و به فرموده مقام معظم رهبری که سال ها تاکید بر رونق تولید، استفاده از محصول تولید داخل و مانع زدایی دارند باید تمام جوانب امر را سنجیده و اقدام عاجل صورت گیرد.  

شریعتی با بیان اینکه منطقه ای که راه های مواصلاتی استاندارد نداشته باشد با عدم میل و رغبت برای سرمایه گذاری و تولید مواجه می شود، یادآور شد: شهرستان های زرند و کوهبنان یکی از مناطق صنعتی و معدنی کشور است که سال هاست از مشکل مسیرهای پرمخاطره رنج می برند و این امر باعث کاهش سرمایه گذاری در منطقه شده است.

وی افزود: یک جاده باریک که در سال های دور فقط برای تردد چند عدد خودرو طراحی شده امروز نمی تواند پاسخگوی صنایع بزرگ معادن و مردم منطقه باشد. تعریض و بازسازی مسیر اصلی زرند و کوهبنان و مسیرهای مواصلاتی حوزه انتخابیه که یک دهه از آغاز پروژه آن می گذرد، همچنان با مشکل اعتبارات روبرو است، لذا از رئیس جمهور تقاضا دارم با اقدامی انقلابی یک بار برای همیشه به تامین اعتبار این پروژه اقدام نماید و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مسکن و شهرسازی این امر مهم اجرا و عملیاتی شود.

نماینده مردم زرند تصریح کرد: دغدغه دیگر مردم حوزه انتخابیه این است که سال ۹۶ زلزله جان و مال و محصول مردم را تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که مردم هنوز در بازپرداخت وام های آن دچار مشکل هستند. همچنین خشکسالی از یک طرف و سیل و ویرانی که زمین های کشاورزی و قنوات را تخریب کرد از سوی دیگر، کمر مردم را خم کرده است. لذا از دولت تقاضا دارم نسبت به بخشودگی بخشی از معوقات وام های مردم خسارت دیده مساعدت لازم را داشته باشد.

شریعتی در ادامه اظهار کرد: از سال گذشته مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری خوبی داشتند و درصدد رفع مشکلات کشاورزان هستند که جای تقدیر دارد، اما برای مجموع قضیه منتظر دستور ویژه هستیم تا این بار سنگین از دوش کشاورزان منطقه برداشته شود.

وی به اهمیت نیروی ارزشمند تولید و کارگران زحمتکش اشاره و تاکید کرد: بارها گفته ام زنده نگه داشتن انگیزه کار در کارگران مهمترین رکن برای تولید موفق و پر رونق است، لذا از وزارت کار می خواهم هر چه سریع تر به مشکلات شرکت ذغال سنگ کرمان و احقاق حق کارگران آن توجه ویژه داشته باشد و خواسته های آنها مانند تکمیل بیمه آنها را مورد توجه ویژه قرار دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تبدیل وضعیت ایثارگران و فراهم نمودن شرایط اشتغال جوانان منطقه با انجام فرایند بازنشستگی شد و از مسئولان خواست تا این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه کار در معادن سخت و جانفرساست، گفت: در این مدت اخیر چند کارگر جان خود را در معدن از دست داده اند که به معنی داغدار شدن چندین خانواده و اندوه چند صد کارگر است که سال هاست برای تجهیز فنی و ایمنی تونل های معادن فریاد زدند که باید صدای آنها شنیده شود.

نماینده زرند و کوهبنان در پایان تاکید کرد: ان شاءالله با رسیدگی به خواسته های بحق کارگران امید در دل این قشر اثرگذار بیشتر شود و با رفع موانع از زنجیره تولید، مسیر را برای رسیدن به قله پر رونق تولید منطقه هموار نماییم.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: عفت شریعتی زرند و کوهبنان رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر قرار باشد از بحران های اقتصادی عبور کنیم باید نو آوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در نخستین همایش تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اظهارداشت: عناصر و نیروهای ایثارگر با عناصر از خود گذشتگی، نوآوری، خلاقیت و شجاع بودن در 8 سال دفاع مقدس توفیق گسترده ای را نصیب ملت کردند و با تداوم همین روند شاهد پیشرفت ها در عرصه های دیگر از آنان هستیم.

وی افزود: عناصر خلاق و از خود گذشته ای که در حوزه های اقتصادی کشور فعالیت دارند باید شناسایی شوند، به آنها بها داد و از فعالیت اقتصادی آنها حمایت کرد بنابراین اگر قرار باشد از بحران های اقتصادی عبور کنیم باید نو آوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم بیان کرد: آسیب شناسی برنامه های توسعه از دهه 30 خورشیدی در ایران نشان می‌دهد، یکی از عوامل اصلی شکست طرح های توسعه در کشور پیگیری و تقلید از برنامه های اقتصادی خارجی و عدم بومی سازی اقتصاد در کشور بوده است وبه دلایلی مانند عدم توجه به معیشت مردم نیز به عنوان دیگر عوامل شناخته شده اند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه های بومی وارد اقتصاد شد، اما لازم است همچنان مواردی مانند خلاقیت و نوآوری در اقتصاد به کار گرفته شود.

موسوی مقدم تاکیدکرد: این عناصر از خود گذشته در عرصه های اقتصادی و غیراقتصادی چون به دنبال پست و مقام و ریا نیستند دیده نمی شوند حال آنکه این افراد در صنعت و کشاورزی کشور در حال فعالیت اند.

خراسان رضوی 900 نخبه علمی، فرهنگی و کارآفرین دارد

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی نیز اظهارداشت:امیدواریم دستگاه های مرتبط با حوزه کارآفرینان شاهد و ایثارگر، زمینه فعالیت و همکاری این قشر با شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی را بیش از پیش گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی 900 نخبه علمی، فرهنگی و کارآفرین دارد که در حوزه های یاد شده مایه برکت هستند.

مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر ورود فرهنگ فداکاری در عرصه تولید تاکید کرد و گفت: اگر در حوزه های اقتصادی موفق نبوده ایم به این دلیل است که فرهنگ ایثار و شهادت در این عرصه جاری نبوده است.

حسن ممتحن افزود: نتیجه بی توجهی به فرهنگ ایثار در اقتصاد این شد که عده ای سودجو در حوزه اقتصاد، با دریافت ارز 42 هزار ریالی اقتصاد کشور را به تاراج بردند، اقتصاد به کسانی داده شد که به جای اینکه به فکر منافع اقتصاد جمعی باشند همه چیز را فدای منافع خود کردند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی فعالیت در عرصه واسطه گری را پر سود تر از تولید دانست و گفت: فعالیت در فضای تولید نوعی ایثارگری است و کسانی که در عرصه تولید قدم می گذارند به نوعی قدم در راه ایثار و شهادت قدم گذاشته اند.

رحیم نریمانی بیان کرد: بنیاد شهید با همه نوع حمایت مادی و معنوی برای حمایت از حوزه تولید تلاش خواهد کرد.

وی گفت: پژوهش ها نشان می دهد در وصیت نامه شهدا به رونق تولید و خودکفایی اقتصادی کشور اشاره شده است، این یافته ها به تازگی در قالب کتابی توسط بنیاد شهید منتشر شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی نیز ادامه داد: یکی از گروه هایی که وارد عرصه تولید در مجموعه شهرکهای صنعتی شده اند ایثارگران هستند، کسانی که در دوره دفاع مقدس در سنگر جهاد حضور داشتند و امروز در عرصه جبهه اقتصادی نقش موثر دارند.

جعفر فرشچی طوسی بیان کرد: مردم خراسان رضوی 17 هزار و 406 شهید، 53 هزار و 689 جانباز و سه هزار و 398 آزاده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی در تشریح این همایش نیز گفت: امروز برای نخستین بار از کارگران شاهد و ایثارگر و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران کارآفرین که وارد عرصه تولید و اشتغال در شهرک های صنعتی استان شده اند، تقدیر شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است